وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سامانه مربوط به ثبت اعتراضات افراد درباره عدم دریافت یارانه‌ در روزهای آینده آماده استفاده می‌شود، گفت: مبلغ واریز شده‌ی کنونی، مبلغی اعتباری است و مردم فعلا اجازه برداشت این مبلغ را ندارند، تا زمانی که بحث اصلاح قیمت‌ها اتفاق بیفتد که از طریق سخنگوی اقتصادی دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اگر یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت نکردید از این طریق دریافت کنید

به گزارش سلام نو، حجت‌الله عبدالملکی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره یارانه‌های پرداختی گفت: دو بخش یارانه پرداخت شده است؛ یارانه عمومی که به اغلب مردم ایران پرداخت شده و مبلغ آن ۳۰۰ هزار تومان است البته مبلغ ۳۵ هزار تومان از افرادی که پیش از این از وام یک میلیون تومانی کرونا استفاده کرده بودند به عنوان اقساط کسر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دومین دسته مذکور مربوط به یارانه پرداختی به اقشار ضعیف جامعه از نظر درآمدی است که این افراد یارانه بیشتر و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

وی با بیان این‌که ممکن است دو نوع اعتراض نسبت به پرداخت یارانه‌ها وجود داشته باشد، اضافه کرد: نخستین اعتراض مربوط به افرادی است که یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و اعتراض دارند که چرا یارانه دریافت نمی‌کنند؛ این افراد باید برای ثبت اعتراض خود به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها - که این سامانه در حال آماده‌سازی بوده و در روزهای آینده اعلام خواهد شد- مراجعه کنند. این سازمان ذیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: دومین اعتراض مربوط به دهک‌بندی‌ها است؛ ممکن است برخی افراد معتقد باشند که جزو اقشار ضعیف از نظر درآمدی هستند و باید ۴۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه دریافت کنند بنابراین این افراد معترضند که چرا ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند؛ این افراد می‌توانند به سامانه  www.hemayat.mcls.gov.ir که سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است مراجعه کنند و درخواست بررسی مجدد دهک خود را ثبت کنند که به درخواست آنها رسیدگی خواهد شد.

عبدالملکی با بیان این‌که از شب گذشته که فرآیند واریز یارانه‌ها شروع شده بیش از چندصد هزار نفر به این سامانه مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون در مقاطع زمانی متفاوت این سامانه را بررسی کردم و این سامانه در حال فعالیت است البته ممکن است طی دقایقی به دلیل تعداد زیاد مراجعان اختلال داشته باشد اما به صورت کلی مشکلی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که هم‌میهنان عزیز هیچ عجله‌ای برای ثبت اعتراض خود نسبت به یارانه دریافتی در سامانه مذکور نداشته باشند، ادامه داد: این سامانه وجود دارد و اعتراضات را بررسی می‌کند. در صورتی که نیازی به اصلاح وجود داشته باشد حتماً این امر اجرایی خواهد شد و یارانه‌های معوق حتماً پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم هر زمان که اعتراض آن نسبت به یارانه پرداختی تأیید شود تمام یارانه‌ی پرداخت‌شده - که پرداخت آن از اردیبهشت ماه آغاز شده – به حساب آنها واریز می‌شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این‌که مبلغ واریز شده‌ی کنونی، مبلغی اعتباری است، افزود: مردم فعلا اجازه برداشت این مبلغ را ندارند، تا زمانی که بحث اصلاح قیمت‌ها اتفاق بیفتد که از طریق سخنگوی اقتصادی دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عبدالملکی همچنین با اشاره به حضور خود در نشست امروز(سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) کمیسیون صنایع و معادن گفت: در این جلسه گزارشی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه شرکت‌هایی که ذیل صندوق‌های تابعه این وزارتخانه است، ارائه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که طی ۷ ماه گذشته در حوزه تولید فولاد، پتروشیمی، حمل‌ونقل و در بخش‌هایی از صنایع غذایی رکوردهای خوبی زده‌ایم، ادامه داد: ما در حوزه صادرات لبنیات در فروردین امسال ۳۰ درصد رشد داشتیم، همچنین در سودآوری مجموع صندوق‌ها و شرکت‌ها جهش خوبی در ۶ ماهه دوم سال گذشته تجربه کردیم.

وی ادامه داد: فروش شرکت‌ سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که بزرگترین هلدینگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است حدود ۷۲ درصد افزایش یافته است، همچنین سود بخش تولیدی آن حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ در حوزه تولید به‌ویژه با تأکید بر تولیدات دانش‌بنیان و سودآوری و ایجاد اشتغال رکوردهای جدید ثبت خواهد شد./ خانه ملت

کد خبرنگار: ۱۵
۴۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • امید هودوی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    با سلام خدمت آقای عبدالملکی.در هیچ جای این سایت جایی برای اعتراض وجود ندارد.فقط نشان میدهد که به شخص یارانه تعلق میگیرد یانه.اگر جایی هست لطفا اطلاع رسانی کنید
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 1
    آقا برای ما دوبار پیامک اومد ولی واریز نشد هیچی
  • مصطفی بابائی IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    باسلام اینجانب یارانه جدید هنوز بحسابم واریز نشده
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 0
      سلام ببخشید بعد این دوماه یارانه نقدی هم هست یانه چون من از مصاحبه ریس بانک مرکزی این جوری متوجه شدم که بعد از دوماه دیگه فقط کالابرگ هسته وبس یارانه‌نقدی تمام
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 1
      سلام ببخشید بعد این دوماه یارانه نقدی هم هست یانه چون من از مصاحبه ریس بانک مرکزی این جوری متوجه شدم که بعد از دوماه دیگه فقط کالابرگ هسته وبس یارانه‌نقدی تمام
  • هنا IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    سلام چرا برای مادومرحله یارانه واریز شد ولی موجودی کارتم صفره هیچی نداره خواهشن پاسگو باشین وپیگیری کنین
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    سلام من یک نفر هستم باید چکار کنم هیچ درآمدی ندارم حساب بانکی من صفر صفرباید به کجا معراج کنم لطفا توضیح بدهید
  • GB ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    شرایط گرفتن همه یارانه ها را اطلاع رسانی نمایید چه کسی میگرد
  • صدام حمدانیان پور IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    سلام بنده یک کارگر ساختمانی هستم @۹نفریم چرا برامن ۲میلیون واریز کردن،ممنونم
  • مریم IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام برا ما هم واریز نشده موجودی میگیرم صفر باید چکار کنم 3+
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 0
    سلام خسته نباشید چرا به ما سیصد دادن نه خونه نه ماشین به سختی زندگی میکنم کارگری یه روز هست یه روز نیست یکم توتحقیق بیشتر دقت کنید خیلی ممنون
  • هستی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    4 0
    والا برای ما چیزی نریختن
  • هستی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    والا برای ما چیزی نریختن
  • خانم IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 6
    سلام عرض میشود ما خانوادی کم درامدیم چرا به ما یارانه تغلوق نگرفت پیام امد که وارز ش ولی توی حساب نیست
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 6
      برا ما اصلا پیام هم نیمده
  • م IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 3
    من کارگرم چیزی برای ما واریز نکردن باید چیکار کنم
  • تورج IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    چرا یارانه برا ما ریخته نش
  • Ehsan IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام یارانه به حساب ما واریز نشده چکار کار باید انجام بدیم به کجا مراجع کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید