۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 55355993

سعادت آباد نام روستایی در این منطقه است و گرماب بعلت وجود چشمه آبگرم در این منطقه است.ارتفاع آبشار گرماب بیست متر می‌باشد. ارتفاع آبشار از سطح زمین بیست متر می‌باشد و گردشگران از چشمه آب گرم که در نزدیک آن قرار گرفته برای شنا و خواص درمانی استفاده می‌کنند.

معرفی تفرجگاه گرماب بهشت رشتخوار

به گزارش سلام نو، تفرجگاه گرماب با طبیعتی زیبا در نزدیکی روستای سعادت آباد در شهرستان رشتخوار قرار دارد و طبیعت سرسبز این منطقه به شمار می رود. این خطه از شهرستان رشتخوار دارای آبشاری خروشان با درختان پسته کوهی، زرشک، چنار کوهی، بلوط، چشمه های آب گرم معدنی، گذرهای پرپیچ و خم در دل نهرهای آب زلال و گواراست. مزار پیریاهو از سالکان طریقت و تصوف در بلندترین نقطه کوه و نزدیک به چشمه های آبگرم قرار دارد که هر سال پذیرای خیل ارادتمندان وی می باشد.

معرفی تفرجگاه گرماب بهشت رشتخوار

تفرجگاه گرماب در ۱۵ کیلومتری روستای سعادت آباد واقع شده است که ورودی آن از ۷ کیلومتری روستا در میان دره های خرم و خوش آب و هوا شروع می شود و حدود ۸ کیلومتر تا آب گرم و آبشار زیبا را باید از  میان دره ها و تنگل های سرسبز گذشت تا به آنجا رسید. درختان زیبا و کوهی در مسیر این تفرجگاه همچون بنه، گز،  ِچنار کوهی در منطقه گرم و خشک باعث شده تا این تفرجگاه همچون نگینی در دل کویر بدرخشد. سالیانه خصوصا در بهار و تابستان تعداد زیادی از گردشگران از مناطق دور و نزدیک برای گذران اوقات فراغت خود و تفریح و کوهنوری و حتی جمع آوری بنه و گیاهان کوهی به اینجا می آیند. آبشار زیبای تفرجگاه  گرماب با آبی سرد و گوارا در کنار آب گرم معدنی  قدرت خداوند را برای هر بیننده ای به نمایش می گذارد. این آبشار که به اسم گرمسار معروف است از کوه‌های روستای سعادت آباد سرچشمه میگیرد و در بیست کیلومتری رشتخوار واقع شده است. ارتفاع آبشار از سطح زمین بیست متر میباشد و گردشگران از چشمه آب گرم که در نزدیک آن قرار گرفته برای شنا و خواص درمانی استفاده میکنند. چشمه آب گرم به یک حوض کوچک سر پوشیده هدایت می شود که به دلیل اعتقاد به خاصیت درمانی آن، مراجعین خاص خود را دارد و بصورت شیفت بندی برای خانمها و آقایان قابل استفاده است. آبشار در فصل تابستان، در نهایت کم آبی است، اما زیارت مزار پیر یاهو و دره سرسبز گردشگران زیادی را جلب کرده است. این منطقه دارای دو بخش است که یک بخش آن مسیر پیاده روی است که افراد بیشتر به قصد پیاده روی و لذت بردن از چشم اندازها و مناظر طبیعی مراجعه می کنند که در ارتفاعات پائین این مجموعه واقع شده است و بخش دیگر که در ارتفاعات بالاتری از مسیر پیاده روی واقع شده، فضایی است که افراد بیشتر به قصد زیارت پیر یاهو به این نقطه مراجعه می کنند.

معرفی تفرجگاه گرماب بهشت رشتخوار

زیارتگاه پیر یاهو

زیارتگاه پیر یاهو در کوه های سعادت آباد  با فاصله ۱۷کیلومتری از روستا واقع شده و مکانی است متعلق به پیری زاهد و خدا پرست. هویت اصلی پیر یاهو همچنان در پرده‌ ای از ابهام و راز باقی مانده است و چنین به نظر می‌ رسد که از عرفا بوده‌ است، اما به اعتقاد اهالی منطقه که به این مکان اعتقاد دارند، ایشان از بزرگانی است که در زمان حضرت موسی در این  دیار می زیسته و وقتی که خدا می خواهد یکی از بندگان مخلص خود را به حضرت موسی معرفی کند  وی را معرفی می کند. وقتی حضرت به پیش وی می آید و حرف از خدا می زند پیر زاهد از شنیدن اسم خدا جان می دهد و به دیار باقی می شتابد. این زیارتگاه در مکانی بسیار زیبا و دل انگیز واقع شده و هر سال پذیرای زائران و گردشگران زیادی از سراسر کشور می باشد.

معرفی تفرجگاه گرماب بهشت رشتخوار

روستای سعادت آباد

روستای سعادت آباد که در نوزده کیلومتری جنوب شرق رشتخوار واقع شده است، در فصول سرد سال دارای مزارع سرسبز زعفران و گندم و در تابستان دارای باغات پسته و مزارع گسترده چغندر قند و خربزه است. وجود آثار تاریخی باشکوهی همچون عمارت محمد خان قرائی، مسجد و آب انبار سعادت آباد و وجود کوههای گرمو در شمال روستا و آبشار، چشمه آب گرم و مزار پیریاهو باعث گردیده تا گردشگران بسیاری در فصول مختلف سال به این منطقه سفر نمایند و از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مناظر زیبا و بکر آن لذت ببرند

منبع: تریپ یار .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید