عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در روش مذکور به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود.

وزیر صمت: یارانه نان مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود

به گزارش سلام نو و به نقل از خانه ملت، سیدرضا فاطمی امین پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عمده موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها بود؛ ما در چند ماه گذشته با دشواری‌هایی روبه‌رو شدیم؛ نخست این‌که قیمت گندم سه ماه گذشته هر تن 280 دلار بود اما این روزها به 400 دلار رسیده است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش قیمت گندم موجب شده که شاهد قاچاق گسترده در حوزه آرد و گندم باشیم؛ دولت برای مدیریت این موضوع از چند ماه قبل بحث استفاده کالابرگ را در حوزه نان در نظر گرفته است البته باید به این نکته دقت کرد که منظور از کالابرگ، کارت نان نبوده و این موضوع به معنای ارائه کارت دیگری به مردم نیست.

وی در تشریح نحوه اجرای کالابرگ‌ها توضیح داد: در این روش از کارت‌های بانکی استفاده می‌شود به این معنا که افراد هنگامی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کنند، اگر قیمت نان 7 هزار تومان باشد اما بهای آن به صورت یارانه‌ای دو هزار تومان باشد، دو هزار تومان از حساب فرد کسر می‌شود و 5 هزار تومان باقی مانده از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود بنابراین قیمت نان برای خریداران هیچ تغییری نمی‌کند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در روش مذکور به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود. این روش موجب کاهش انحراف در مصارف و قاچاق می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا شدن است و در صورتی که از اجرای آن مطمئن شدیم در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

فاطمی امین تصریح کرد: قیمت نان افزایش نخواهد داشت و با روش مذکور یارانه‌ها هدفمند و بهینه توزیع می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید