اولین دستگاه‌ های بالابر در سال ۱۳۴۸ در دیزین نصب شدند. دیزین ۲۳ پیست اسکی دارد که شامل ۴ تله کابین شاله، قله، دره، چمن، ۲ تله سیژ قله و چمن، ۷ تله اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی است.

معرفی مهم‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه

به گزارش سلام نو، دیزین مهمترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است که در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده‌ است.

پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تأیید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌ المللی به خود گرفت.

این پیست وابسته به امکانات ویژه و خاص که شامل نکات فنی مانند، شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی است.

معرفی مهم‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه

دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است که در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده‌ است.

پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تأیید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌ المللی به خود گرفت. پائین‌ ترین نقطه از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و بلندترین نقطه آن ۳۶۰۰ متر و مسیر اسکی ۷٬۵ کیلومتر است.

این پیست وابسته به امکانات ویژه و خاص که شامل نکات فنی مانند، شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی است.

اولین دستگاه‌ های بالابر در سال ۱۳۴۸ در دیزین نصب شدند. دیزین ۲۳ پیست اسکی دارد که شامل ۴ تله کابین شاله، قله، دره، چمن، ۲ تله سیژ قله و چمن، ۷ تله اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی است.

برخی از پیست‌های آن عبارتند از: پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چمن.

مدت زمان فصل اسکی روی برف: مدت زمان فصل اسکی در دیزین که بیشترین زمان را برای اسکی بازان درایران فراهم آورده از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

معرفی مهم‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه

اسکی روی چمن:

فعالیت مجموعه دیزین به فصل زمستان محدود نمی شود، در سال ۱۳۷۲ با نظر فدراسیون جهانی اسکی و همکاری متخصصان این رشته کلنگ احداث پیست اسکی روی چمن دراین منطقه زده شد که در تابستان ورزش اسکی روی چمن در این پیست توسط علاقمندان صورت می پذیرد. 
در طول تابستان، اسکی روی چمن نیز در این پیست امکانپذیر است. پیست اسکی روی چمن دیزین ۶۵۰ متر طول دارد. همه ساله در این منطقه مسابقات جهانی اسکی روی چمن برگزار میشود. همزمان، در مناطق دیگر دیزین از جمله منطقه پیست چمن، امکان فعالیتهایی از قبیل دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت سواری و غیره موجود است و گردشگران از باغ گل و گونه‌ های نادر گیاهان کوهستانی بازدید می‌ نمایند.

امکانات رفاهی: این پیست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل ۲ هتل، ۱۹ کلبه (شاله) و ۵ رستوران است. آب و هوای بسیار مناسب زمستانی (۲۰- سانتیگراد) با تعداد روزهای آفتابی زیاد و آب و هوای دلپذیر تابستانی حداکثر (۲۰+ سانتی گراد) و امکانات فراوان و دسترسی مناسب، دیزین را به یک دهکده توریستی کم‌نظیر زمستانی و تابستانی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

زمان بهره برداری زمستان: هر روز ایام هفته

تابستان: پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل

بلیط ورودیه:

هر نفر به ازای یک روز اسکی ۷۵۰۰۰۰ ریال شنبه تا چهارشنبه ها.
هر نفر به ازای یک روز اسکی ۹۶۰۰۰۰ ریال پنجشنبه ها و جمعه ها.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/335/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86.jpg



ورودیه پارکینگ: ۱۲۵۰۰۰ ریال به ازای هر ماشین.

کرایه وسایل مورد نیاز اسکی:
در خود پیست اسکی دیزین:

چوب اسکی و پوتین از ۴۰۰.۰۰۰ ریال تا ۷۰۰.۰۰۰ ریال نسبت به خوب بودن چوب های اسکی به مدت یک روز. در صورت داشتن پوتین مبلغ ۱۰ هزارتومن الی ۲۰ هزارتومن از قیمت فوق کسر می شود.
توجه: در روستای ولایت رود٬ پنج کیلومتر مانده به پیست اسکی دیزین متوانید وسایل فوق را به مبالغ ۱۰ هزارتومن و یا ۲۰ هزارتومن کمتر نیز کرایه نمایید. ولی باید زحمت حمل آن را با وسیله نقلیه خود تا پیست اسکی به دوش کشید.

مربی اسکی:

خود من (نگارنده این متن)٬ سعید علیزاده برای اولین بار اسکی کردن رو در پیست اسکی دیزین در تاریخ ۹۴/۱۱/۱۰ شروع کردم که مربی اینجانب قاسم آقا بود که به بنده مبتدی، اسکی کردن رو در ظرف ۲ روز یاد دادند.
روز اول واقعا سخت بود ولی روز دوم٬ بار دوم مسیر پیست اسکی رو خودم به تنهایی ولی با نظارت ایشون پایین اومدم. واقعا احساس عجیب و خوبی داشتم.
برای سپاس از زحمات ایشون شماره موبایل ایشون رو اینجا میذارم به امید روزی که شما دوستان هم از کلاس های این استاد سرافراز بیرون بیاین:
۰۹۳۶۵۲۷۵۷۵۴
قاسم آقا

معرفی مهم‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه

مسیر دسترسی

پیست دیزین در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری از مسیر شمشک قرار دارد. برای رسیدن به این مجموعه می توانید از دو مسیر استفاده کنید:

* جاده کرج چالوس: با ورود به این جاده و طی ۶۵ کیلومتر، بعد از گچسر چشمتان به یک جاده فرعی خواهد افتاد که با تابلوی راهنما شما را به سمت پیست دیزین راهنمایی می کند. با ورود به جاده فرعی و گذر از کنار روستای ولایت رود به دیزین خواهید رسید.

* مسیر تهران-شمشک–دیزین: در این مسیر باید از لویزان تهران به سمت فشم حرکت کنید و راه میگون را در پیش بگیرید. با ادامه مسیر به پیست شمشک و پس از ۳۰ دقیقه رانندگی به بالاترین نقطه دیزین می رسید. معمولا تردد کمتری از این مسیر صورت می گیرد اما در زمستان حتما از بسته یا باز بودن آن اطمیان حاصل کنید.

اطلاع از مسیر راه ها و باز و بسته بودن پیست اسکی دیزین:

پیشنهاد میشود در روزهای برفی جهت کسب اطمینان در مورد دایر بودن اسکی با وزارت راه به شماره ۱۴۱ و یا دفتر مدیریت پیست دیزین به شماره ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۱ تماس حاصل نمایید.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید