مدارس تیزهوشان از لحاظ سطح علمی بالاترین جایگاه در سطح کشور را دارند و به همین دلیل دانش آموزان بسیاری علاقه به تحصیل دراین مدارس دارند.

رازهای قبولی بالای سمپادی‌ها در کنکور

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از بهترین مدارس سطح کشور، مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد هستند. این مدارس از مزایای بسیاری برخوردارند و به همین رقابت شدیدی برای ورود به آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل قصد داریم راهکارهای قبولی در آزمون سمپاد را به شما بگوییم و رازهای قبولی تیزهوشان از زبان سمپادی‌ها را با هم بررسی نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

مدارس سمپاد چه مدارسی هستند؟

هر ساله «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» که به سمپاد شهرت دارد، آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان برگزار می کند که برای پذیرش دانش آموزان مستعد و با هوش گرفته می شود. مدارس تیزهوشان از لحاظ سطح علمی بالاترین جایگاه در سطح کشور را دارند و به همین دلیل دانش آموزان بسیاری علاقه به تحصیل دراین مدارس دارند.

مدارس تیزهوشان پسرانه با نام علامه حلی و مدارس تیزهوشان دخترانه با نام فرزانگان فعالیت می کنند. این مدارس در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر کشور دایر هستند و مزایای آنها باعث میل و رغبت افرادی زیادی برای حضور در مدارس تیزهوشان شده است. اما باید بدانید که پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و زحمت بسیاری دارد.

مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

بیش از 67 درصد نفرات برتر کنکور در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند!! شاید در نگاه اول این آمار برایتان بسیار عجیب و باورنکردنی باشد، اما باید بگوییم که عین واقعیت است. به نظر شما دلیل این حجم از برتری و فاصله زیاد بین مدارس تیزهوشان و دیگر مدارس نیست؟! برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر ابتدا برخی از مزیت‌های مدارس تیزهوشان را با هم مرور کنیم.

1) عدم نیاز به آموزشگاه کنکور

شیوه کاری که مدارس تیزهوشان دانش آموزان به گونه‌ای است که، اساید دانش آموزان را از همان ابتدا برای آزمون سراسری آماده می کنند و به این ترتیب دانش‌آموزان از ثبت نام در آموزشگاه کنکور بی نیاز می شوند.

2) فضای امن و مناسب

بر خلاف برخی از مدارس دولتی که فضای خوبی در آنها حاکم نیست و متاسفانه محیط امنی ندارند و سبب انحراف دانش آموزان می شوند، مدارس تیزهوشان با نظارت و مدیریت افراد شایسته به طور جدی اداره می شوند و فضای بسیار دوستانه و امنی بر آنها حاکم است.

3) شهریه مناسب به نسبت مدارس غیر انتفاعی

اگر مجدد به لیست مدارس برتر کنکور نگاهی بیاندازید، خواهید دید که در رتبه دوم مدارس غیر انتفاعی دیده می شوند. برخی از مدارس غیرانتفاعی که آزمون ورودی دارند، از نظر کیفیت و سطح علمی در حد مدارس تیزهوشان هستند اما شهریه بسیار سنگین است و خیلی از خانواده‌ها از پس خرج و مخارج آن بر نمی آیند. به گفته برخی از اولیا شهریه مدارس غیر انتفاعی در سال دوازدهم یا همان پیش دانشگاهی از حدود 20 میلیون تومان آغاز می شود و تا 60 میلیون نیز بالا می رود. این در حالی است که شهریه مدارس سمپاد حداکثر 10 میلیون است که این مبلغ نیز به طور قسطی و در طی سال از اولیا گرفته می شود تا فشاری به خانواده ها وارد نشود.

4) بورسیه تحصیلی و مهاجرت

با توجه به سطح علمی بالایی که مدارس تیزهوشان دارند، خیلی از کشورهای اروپایی دانش‌آموزان این مدارس را بورسیه می کنند و برای ادامه تحصیل به آن‌ها اقامت و امکانات بسیار ارزنده‌ای می دهند.

رازهای قبولی تیزهوشان از زبان سمپادی‌ها، ناگفته‌های شنیدنی!

زمانی که روند کاری دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان را بررسی نمایید، به نکات بسیار ارزشمند و جالبی پی خواهید برد که در ادامه رازهای قبولی تیزهوشان از زبان سمپادی‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

نحوه مطالعه دروس

همانطور که احتمالا می دانید سطح امتحان تیزهوشان بالاتر از سطح امتحانات مدرسه است و به همین دلیل تنها با تسلط بر روی مطالب کتاب نمی توانید در این آزمون رتبه مطلوب را کسب نمایید. اگر پای صحبت دانش آموزان پذیرفته شده بنشینید و در مورد نحوه مطالعه دروس از آنها بپرسید، همه آنها خواهند گفت که علاوه بر تسلط و اشراف کامل بر مطالب کتاب، از کتاب‌ها و یا کلاس‌های تیزهوشان استفاده نموده اند.

تست زنی مداوم

تست زنی یکی از بهترین شیوه‌های درس خواندن است که باعث می شود شما به تسلط کامل دست پیدا کنید. حال اگر این تست زنی به صورت مداوم انجام شود، باعث رشد تدریجی و بالا رفتن مهارت تست زنی شما خواهد شد.

ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان

بیشتر افراد پذیرفته شده در مدارس سمپاد در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان شرکت می کنند. زیرا کار بسیار دشواری است که شما تنها با خواندن کتاب خودتان بتوانید به تسلط برسید. کلاس‌های آمادگی تیزهوشان با برخورداری از اساتید مخصوص تیزهوشان و مشاورین درجه یک شما را در کسب رتبه قبولی آزمون تیزهوشان کمک می نمایند. البته این نکته را بدانید که آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود که کلاس تیزهوشان ششم به هفتم در جهت آمادگی برای ورود به متوسطه اول و کلاس تیزهوشان نهم به دهم برای آمادگی ورود به متوسطه دوم است.

موسسات و آموزشگاه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه تیزهوشان فعالیت می کنند و ممکن است خانواده‌ها در هنگام ثبت نام مردد باشند که کدام یک بهتر است؛ به همین دلیل قصد داریم معیارهای مهم انتخاب آموزشگاه تیزهوشان را بررسی نماییم و سپس بهترین آموزشگاه تیزهوشان برای قبولی در کنکور را به شما معرفی نماییم.

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان

در سال‌های اخیر موسسات زیادی در زمینه برگزاری کلاس‌های آمادگی تیزهوشان شروع به فعالیت نموده اند. این موضوع ممکن است خانواده‌ها را در انتخاب بهترین آموزشگاه دچار تردید کرده باشد. مهم ترین معیارها و ملاک‌های لازم برای انتخاب یک آموزشگاه تیزهوشان خوب عبارت است از:

1) قیمت منطقی متناسب با امکانات

شاید مهم‌ترین موضوع در وهله اول موضوع مالی باشد. شما باید امکاناتی که در قبال مبلغ پرداختی دریافت می کنید را با هم مقایسه نمایید. ممکن است یک موسسه امکاناتی فراوانی در اختیارتان قرار دهد ولی یک موسسه دیگر با همان مبلغ امکانات کمتری را به شما ارائه دهد.

2) بررسی درصد قبولی

مشاهده کارنامه و درصد قبولی سال‌های گذشته یکی از ملاک‌های مهم برای شناسایی یک موسسه خوب است. البته به شرطی که واقعی باشد! بارها دیده شد هاست که برخی از موسسات برای اینکه افراد بیشتری را جذب نمایند آمار دروغین منتشر نموده اند. البته این را در نظر داشته باشید که برخی موسسات برای بالا بردن درصد قبولی‌های خود فقط دانش آموزان معدل بالا را ثبت نام می کنند که این موضوع سبب بالا رفتن درصد قبولی آنها خواهد شد.

3) اساتید متخصص در امر تیزهوشان

همانطور که اشاره کردیم سطح تیزهوشان بالاتر از سطح کتاب و مدرسه است و شما صرفا با مطالعه کتاب از پس این امتحان بر نخواهید آمد. پس این نکته مهم است که از تجربه اساتید متخصص در امر تیزهوشان استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب کلاس تیزهوشان، دبیران و اساتید آن مجموعه هستند. همچنین وجود یک مشاور دلسوز و پیگیر که نحوه مطالعه دانش آموزان را کنترل نماید، می تواند بسیار راه گشا باشد.

4) آزمون‌های شبیه سازی شده استاندارد

برگزاری منظم آزمون‌های آزمایشی تیزهوشان به صورت منظم (مثلا دو بار در ماه) باعث آشنا شدن دانش آموز با فضای امتحان می شود. علاوه بر این اگر آزمون‌ها استاندارد طراحی شده باشند باعث می شود که دانش آموزان نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و بتوانند در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود اقدام نمایند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید