اسناد تحصیل تابعیت جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان ذیربط امور تابعیت، پناهندگان و مهاجرین به بیست نفر از سرمایه‌گذاران افغانستانی اعطا شد.

ایران به ۲۰ سرمایه‌گذار افغانستانی تابعیت داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، علیرضا بیکدلی در این مراسم وجود مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی ایران و همسایگان را زمینه‌ساز تقویت پیوندهای مردمی در فلات ایران دانست که در نتیجه آن فرصت‌هایی برای همگرایی بیشتر فراهم شده است. 

وی تسهیل در روند اعطای تابعیت بر اساس فعالیت‌های اقتصادی موفق در ایران را یکی از آثار این همگرایی دانست و گفت: شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی توسط وزارت کشور در حال انجام است و در قالب این طرح تلاش برای شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها آنها نیز بهبود خواهد یافت. 

معاون کنسولی، ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی، ملزم به روان‌سازی ارائه خدمات به این اتباع به ویژه در حوزه همسایگی هستند، اظهار داشت: براساس گفتمان سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای تعامل همه جانبه با همسایگان در دستورکار وزارت امور خارجه است. 

بیکدلی ادامه داد: در این چارچوب ‌از افزایش بهره‌وری و فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق خارجی در ایران حمایت جدی به عمل می‌آید. 

به گفته این دیپلمات ارشد، صدور روادید تجاری و روادید سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات مجوز اقامت، اعطای تابعیت و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در دستورکار وزارت امور خارجه قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود حضور و فعالیت نخبگان افغانستان مورد حمایت بیشتر دولت قرار خواهد گرفت. 

در ادامه مراسم، رئیس اداره تابعیت وزارت امور خارجه ضمن بیان روند اعطای تابعیت به اتباع خارجی، آمار صدور اسناد تابعیت را در مقایسه با گذشته رو به رشد دانست و تصریح کرد: پس از وصول مستقیم درخواست‌های متقاضیان اخذ تابعیت، آنها بررسی و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس وضعیت اقامتی، علمی اجتماعی، شغلی، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی متقاضیان از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط استعلام و نهایتاً پرونده‌ تکمیل شده برای تصمیم‌گیری به کمیسیون ماده سه نظامنامه تابعیت هیات وزیران ارسال می‌شود.

در ادامه این مراسم، سرمایه‌گذارانی که به افتخار اخذ تابعیت جمهوری اسلامی ایران نایل شدند، فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی مبنی بر مدیریت بهینه فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش مولد، صادرات کالا و ارزآوری خود را شرح دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید