۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55355949

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای سیاست ارز ترجیحی بسیار غلط بود، گفت: قرار است از این به بعد پرداخت یارانه‌ها از کالا به افراد تغییر پیدا کرده و هدفمند شود.

تخصیص یارانه از کالا به افراد!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت) بعد از حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این نشست اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی یارانه و توزیع هوشمند و عادلانه در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در کمیسیون کشاورزی دغدغه‌های نمایندگان در خصوص نهاده‌های دامی مطرح شد که همه آنها از سر دلسوزی بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مهم است مربوط به تأمین نهاده‌های دامی است؛ در شرایط فعلی که بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها وجود دارد نهاده‌های دامی با ارز 4200 تومانی وارد شد که البته سختی‌ها و دغدغه‌های زیادی را برای تأمین آن داشتیم.

ساداتی‌نژاد گفت: تغییر ارز 4200 تومانی به نیمایی در واردات نهاده‌های دامی می‌تواند کیفیت نهاده‌های کشاورزی و مجموعه حوزه کشاورزی را بالا ببرد.

وی افزود: سیاست ارز ترجیحی سیاست بسیار بدی بود که بزرگترین تأثیر منفی آن در حوزه کشاورزی وجود داشت چرا که ما این یارانه را به حلقه اول دادیم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اولین‌بار در دنیا سیاست ارز ترجیحی به نحوی خاص در کشورمان اجرا شد که این یارانه را به واردکننده دادند که اصلاً مؤثر واقع نشد و بالاترین خسارات ارز ترجیحی هم در همین حوزه کشاورزی بود.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: سیاست ارز ترجیحی و اعطای آن به واردکننده موجب کاهش بهره‌وری و رقابت و فرار تأمین مالی از حوزه کشاورزی بود و عملاً با اجرای این سیاست با تغییر کاربری در حوزه کشاورزی مواجه شدیم.

وی افزود: یارانه‌ها قرار است از کالا به افراد داده شود و برهمین اساس هدفمند خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مصرف‌کننده، تعیین‌کننده اصلی خرید محصول است و با اجرای هدفمندسازی یارانه و تغییر آن از کالا به افراد کیفیت و سلامت از این به بعد دارای مفهوم ارزش خواهد شد.

ساداتی‌نژاد گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد اقتصادی دولت هدفمندسازی یارانه‌ها اصلاح شده و با آزادی وجه یارانه‌ها خرید مردم توسط آنها صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: وقتی ارز ترجیحی حذف شود و ارز نیمایی جایگزین آن شود قطعاً با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد که با یارانه‌های اعطایی این موضوع جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید