معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: حذف یارانه در بخش کشاورزی خدمت بزرگی به فناوری کشور می‌کند زیرا این یارانه می‌تواند خلاقیت نوآوران را از بین ببرد.

حذف یارانه کشاورزی باعث پیشرفت فناوری کشور می‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم  افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲)  درپارک فناوری پردیس افزود: سال گذشته دنیا با اپیدمی کرونا روبرو شد و این اپیدمی شبیه تونلی بود که با عبور از آن به روشنایی می رسیم، اکنون اپیدمی کرونا در حال پایان یافتن است و ما در حال دستیابی به روشنایی و در آخر تونل هستیم.

وی با بیان اینکه طی دوره اپیدمی کرونا متوجه شدیم که راه حل این مبارزه، فناوری است، گفت: اکنون پنج شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند واکسن کرونا تولید کنند و دو تا سه شرکت دیگر در نوبت هستند که به تولید واکسن کرونا با استفاده از روش های جدید وارد شوند، زیرا این بیماری با گونه‌های دیگر خود را نشان می‌دهد.

ستاری با تأکید بر اینکه ورود دانش بنیان‌ها در عرصه تولید واکسن از اتفاقات بزرگ حوزه اکوسیستم فناوری و نوآوری است، بیان کرد: مواردی مانند کرونا نشان می‌دهد که در یک مبارزه هستیم و باید بتوانیم در این مبارزه پیروز شویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره به تحقق اقتصاد دانش بنیان تأکید دارند و با توجه به شعار امسال، یکی از حرکت دولت و حکومت، با اقتصاد دانش بنیان پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد دانش بنیان یک بحث فرهنگی است تا یک بحث اقتصادی، از آنجا که متأسفانه فرهنگ اقتصاد نفتی طی صد سال گذشته به ما تحمیل شده، باید بتوانیم این فرهنگ غلط را از بین ببریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: یکی از هدف های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستیابی به اقتصاد بزرگ است، کشاورزی یکی از بحث های جدی است که امسال دنبال می شود.

وی  افزود: حذف یارانه در بخش کشاورزی خدمت بزرگی به فناوری می‌کند زیرا این یارانه می‌تواند خلاقیت نوآوران را از بین ببرد. دلیل توسعه نیافتگی کشاورزی همین یارانه بوده که اکنون حذف شده و مسیر را برای پیشرفت فناوران باز کرده است.

ستاری گفت: اکنون یک فرصت طلایی است برای فناورانی که در حوزه کشاورزی کار می‌کنند.

وی افزود: البته که وضعیت معادن، فولاد، مس، روی و غیره بهتر از حوزه نفت و کشاورزی نیست، این صنایع هم مورد توجه معاونت علمی قرار گرفته و قرار است به دست فناوران متحول شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های فعال در حوزه صنایع و معادن، شرکت‌های پولداری هستند و می‌توانند سودآوری زیادی داشته باشند، گفت: تاکنون برخی شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه‌ها ورود پیدا کردند و ۴۰ - ۵۰ هزار میلیارد سودآوری کردند.

عضو هیات دولت با بیان اینکه از اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیاردی در سال ۹۹ باید به عدد قابل توجهی برسیم، افزود: با جهت گیری های جدید دولت و منویات رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان، آینده خوبی پیش رو است.

ستاری با بیان اینکه ما همه در یک جبهه می‌جنگیم، بیان کرد: این جنگ علیه اقتصاد سنتی، بخش خصوصی و بروکراسی‌های فوق وحشتناک اقتصاد نفتی در دولت‌ها و غیره است، این حرکت جمعی در قالب یک مبارزه است که می‌تواند باعث شود جهت گیری ها تغییر پیدا کند.

وی اظهار داشت: اکنون اکوسیستم جدیدی شکل گرفته این یک حرکت است که در اقتصاد جامعه و دانشگاه ها اتفاق می افتد، زمانی کسی فکر نمی کرد ‌که شرکتی توسط استاد دانشگاه ایجاد شود و آن را بد می دانستد، اکنون یک افتخار است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: جهت گیری که در دانشگاه ها ایجاد شده اتفاقات بزرگی در فرهنگ ‌کاری ما است، امیدواریم  در این نمایشگاه اتفاقات خوبی بیفتد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۰ نماینده مجلس از دانشگاه بیرون آمده که توانسته اند قانون جهش تولید دانش بنیان را تدوین کنند.

ستاری گفت: همچنین در اتاق بازرگانی از ۴۳ عضو، ۱۸ عضو آن مسلط به دانش بنیان هستند و پیش بینی، می شود در انتخابات آینده آن، تعداد بیشتری وارد شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید