مبین کروندی؛ آبشارگرد و طبیعتگرده. اون کلی در ایران گشته و حسابی ماجراجویی کرده، به اکوتوریسم در ایران علاقه داره و سفرهایی بر اساس آبشارگردی و دره نوردی می‌ره. در سفری به مازندران زیبا از آبگرمی بی‌نظیر دیدن می‌کنه، با ما همراه باشید تا از طریق مبین بیشتر و بهتر از «آبگرم فلکده» و «رودخانه لیرسر» در تنکابن بدونیم.

مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی و گردشگری تنکابن از نگاه مبین کروندی

سلام نو - سرویس گردشگری: مبین آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر رو از مهم‌ترین‌های تنکابن می‌دونه و در این باره می‌گه: "آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر از جاهای دیدنی تنکابن بوده و از جاذبه‌های مهم منطقه نیز می‌باشد. آب گرم که البته درجه حرارت آن متوسط است کنار رودخانه لیرسر و یک چشمه دیگر که آب آن سرد است قرار دارد و به دلیل موقعیت قرارگیری در جنگل انبوه و کوه‌های پوشیده از درخت، به یک منطقه بکر و ایده‌‎آل تبدیل شده است." اون در ادامه به ویژگی‌های آبگرم فلکده اشاره می‌کنه: "این چشمه آبگرم در کنار رودخانه لیرسر و یک چشمه آبسرد قرار گرفته است. دمای آب گرم فلکده تنکابن متوسط است و به دلیل عدم گوگرد و نداشتن بوی نامطبوع، از جذابیت بسیاری نزد گردشگران برخوردار است. به این صورت که آب این چشمه برای شنا حتی نوشیدن مناسب است و هیچ خطری ندارد. فلکده و آبگرم آن از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تنکابن شناخته می‌‎شود و گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. همچنین بومی‌های منطقه معتقدند این چشمه خواص درمانی دارد و به همین دلیل برخی از گردشگران برای استفاده از خواص درمانی به آنجا سفر می‌کنند."

مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی و گردشگری تنکابن از نگاه مبین کروندی

مبین به خوبی از جاذبه‌های گردشگری مجاور آبگرم فلکده و محل قرارگیری این مکان این‌طور می‌گه: "جنگل‌های سه هزار در فاصله ۶ کیلومتری، پارک جنگلی چالدره در فاصله ۱۱ کیلومتری، روستای مازیچال در فاصله ۱۴ کیلومتری، منطقه دو هزار، آبشار فرهاد جوی و عسل محله در فاصله ۱۷ کیلومتری این آبگرم قرار دارند. مسیر دسترسی به آن از سه‌راهی خرم‌آباد در شهر تنکابن آغاز می‌شود. برای رسیدن به فلکده و رودخانه لیرسر از خرم‌آباد شهسوار عبور کرده و خودتان را به دوراهی لتاک برسانید. در ادامه باید خودتان را به روستای فلکده که تنها ۳۳ کیلومتر تا شهر فاصله دارد برسانید." اون در نهایت در ارتباط با اقامت و نشانی این جاذبه طبیعی هیجان‌انگیز می‌گه: "اگر قصد چند روز استراحت در منطقه را دارید می‌توانید با اجاره کلبه در فلکده مشکل اقامتتان را حل کنید. آدرس: استان مازندران، شهر تنکابن، جاده سه هزار، روستای لیره سر، قرار گرفته است."

مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی و گردشگری تنکابن از نگاه مبین کروندی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید