آبشار از بلندای صخره‌ها به پایین سرازیر شده و طبیعت منحصر به فردی را پدید آورده است. شما به راحتی می‌ توانید زمانی را در غار پشت آبشار گذرانده و از طبیعت زیبای آن بهره ببرید.

آشنایی با شورشورنه آبشاری در بلندای صخره

به گزارش سلام نو، آبشار شورشورنه در ۱۰ کیلومتری شهرستان نمین در روستای عنبران در ۳۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع گردیده است. در حاشیه این آبشار منطقه ‌ای بنام ایران رود (اینه رود)، منطقه‌ ای سرسبز با کوه‌ های بلند و درختان میوه را سبب گردیده است که در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده و بر زیبایی منطقه افزوده است.

آشنایی با شورشورنه آبشاری در بلندای صخره

جاده و گردنه حیران پر از زیبایی‌ های خلقت خداوند است. آبشار شورشورنه در منطقه عنبران و ده کیلومتری شهر نمین واقع شده است. عنبران به دو قسمت علیا و سفلی تقسیم می‌ شود که آبشار شورشورنه در عنبران علیا قرار گرفته است. آبشار از بلندای صخره‌ها به پایین سرازیر شده و طبیعت منحصر به فردی را پدید آورده است. شما به راحتی می‌ توانید زمانی را در غار پشت آبشار گذرانده و از طبیعت زیبای آن بهره ببرید. از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان از گسنپیمی (در مسیر آبشار)، پامرگ، مردسقی و چشمه نیاز(نیاز حوتی) نیز نام برد که آبی بسیار گوارا دارد.

آشنایی با شورشورنه آبشاری در بلندای صخره

مسیر دسترسی

در جاده زیبای آستارا به اردبیل و بعد از عبور از گردنه حیران در ده کیلومتری شهر نمین  به منطقه فوق العاده زیبای معروف به عنبران محله میرسید و بعد از طی  مسیری در این منطقه به آبشار زیبا و پر آب شورشورنه خواهید رسید.

آشنایی با شورشورنه آبشاری در بلندای صخره

مناظر طبیعی منطقه

از آب‌های معدنی که اغلب مزین به زیبایی ‌های بی‌ نظیر طبیعی می‌ باشند عبارتند از: سردابه، قطورسویی، دودو، ایلاندو (که بر اثر زلزله ویران شد)، مشه سویی، شابیل، قینرجه، ویلادره، خلخال سویی و… همچنین آبشارها و مناظر طبیعی دیدنی مانند آبشار شورشورنه عنبران، آبشار نره‌ گر در روستای اسبوی خلخال، آبشار سردابه، دریاچه قله سبلان، روستای زیبای نمهیل و سواحل رود قزل اوزن، جاده فوق ‌العاده زیبای خلخال به اسالم، مراتع وسیع دامنه سبلان و…

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید