خواهر شهید کاوه، روز چهارشنبه ۱۴اردیبهشت‌ماه در قطارشهری به خانمی بدحجاب تذکری می‌دهد، اما توسط آن خانم مورد تعرض قرار می‌گیرد، سیلی می‌خورد و آسیب می‌بیند.

ماجرای هتک حرمت خواهر شهید کاوه چه بود؟ +جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از شهرآرانیوز، رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در محکومیت هتاکی به خواهر شهید کاوه در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هتاکی به خواهر محترم سرلشکر شهید محمود کاوه در قطارشهری مشهد در حین انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با فردی که کشف حجاب و بدحجابی داشت را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی زندگی شهید کاوه را می‌توان در زندگی خواهر محترم این بزرگوار دنبال کرد، گفت: شهید کاوه در ۱۲ سالگی در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این واجب شرعی، سیلی خورد. امروز برخورد واجب می‌دانیم که در راستای ترویج این واجب فراموش‌شده، طبق قانون و با جدیت با هتاکان به خواهر این شهید گران‌قدر برخورد کنیم تا فردی دیگر به خود اجازه ندهد مقابل این واجب الهی بایستد.

رضایی تأکید کرد: باتوجه‌به اصل هشتم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است. شرایط و حدود کیفیت آن را نیز قانون معین می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی افزود: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت به موجب قانون جرم شناخته شده است. علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم‌کردن این رفتار ناشایست و غیرقانونی علیه آمر به معروف و ناهی از منکر، بر خود واجب می‌داند مراتب پیگیری قضایی را تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفان دنبال کند.

گفتنی است مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نیز بر تشدید برخورد قضایی با هتک حرمت کردن به آمران به معروف تأکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید