مملیکا؛ ایرانگرد و جهانگرده، اون تورهای زیادی راهنمایی و سفرهای گروهی بسیاری رو طراحی کرده. لیسانس مکانیک داره و سال‌ها در صنعت نفت و گاز فعالیت داشته، روزی از شغلش استعفا می‌ده و با دنیای مهندسی خداحافظی می‌کنه و به علاقه‌اش یعنی سفر و ماجراجویی می‌پردازه. مملیکا با توجه به تجربه‌ای که از برگزاری تور و سفر گروهی داره، معیارهایی رو برای گزینش این نوع سفر معرفی می‌کنه پس با ما همراه باشید تا از طریق این جهانگرد و راهنمای سفر باتجربه بیشتر از ملاک انتخاب «سفر گروهی» بدونیم.

معیار و ملاک انتخاب سفر  از زبان مملیکا

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از ارزش تفاوت سفرها با هم می‌گه و مقایسه اون‌ها رو اشتباه می‌دونه: "برخی دوستان لطف دارن به من و چون یک بار با من سفر اومدن و اتفاقا اولین سفر گروهی‌شون بوده خیلی‌هاشون و اتفاقی خوش گذشته خیلی بهشون، جالبه که می‌گفتن یه سفر بزار فلان جا مثل اون سفر قبلی. این دوستان توجه کنن که سفرها با هم قابل مقایسه نیست و کار اشتباهیه. هر سفر تجربه‌ای متفاوت هست و اگر بخوایم مقایسه کنیم، همیشه اون تجربه خوب اولی از همه بهتر به نظر میاد، حتی به اشتباه و البته امیدوارم اولین تجربه‌هاتون منفی نباشه هیچ‌وقت." اون در ادامه به بازخوردی که از افراد مختلف در راستای استوری‌های اینستاگرام می‌گیره، اشاره می‌کنه: "یک سری نوشته بودن ما آرزومونه باهات فقط یه سفر بیایم و مهم نیست کجا آخه استوریات خیلی قشنگن. بازم به من لطف دارین و خوشحالم که تونستم حس خوبی بدم، اما این ملاک خوبی نیست. شاید از سختی‌های سفر اطلاع ندارید، شاید فوتوشاپه استوریا، شاید با خود واقعی من حال نکنید، شاید فقط بهتر باشه استوریامو ببینید تا اینکه سفر بیاید باهام. شاید هزینه سفرها ارزششو نداشته باشه و چیزای دیگه."

معیار و ملاک انتخاب سفر  از زبان مملیکا


اون از جنس سفرهایی که برگزار می‌کنه می‌گه و در نهایت توصیه‌ای داره:"من به اعتقاد خودم، کسانی بیشترین رضایت رو در سفرهام دارن که دنبال یک تجربه جدید باشن. تجربه چیزی هست که نه کاملا خوبه نه بد. تجربه خط‌کش نداره و معیارش فقط اینه که شما چیزی رو حس می‌کنی و تجربه می‌کنی که قبلا نداشتی و چه بسا واقعا دنبالش بودی. مثلا شما دوست داری که سفر ماجراجویانه با شخصی مثل مملیکا برید، به یک مقصدی که به نظرتون جذابه و شاید در انتها باعث بشه خودتون رو بهتر بشناسید، یک سری آدم جدید ببینید که اونا هم دنبال همچین چیزی هستن، از اون‌ها حتی بیشتر از خود مملیکا یاد بگیرید، مقاصدی برید که شاید اگر تنها بودید پیدا نمی‌کردید یا سخت‌تون بود یا بلد نبودید برید. به هر حال ملاک شما اگر این باشه که صرفا خوش بگذره هر روز و به هیچ عنوان اذیت نشید، احتمال ۹۰ درصد اذیت می‌شید، مگر این‌که قبل سفر به من بگید که می‌خواید سفر خیلی راحتی باشه و من تایید بدم که اینجوری هست. مثلا سفر کلاسیک باشه که همش هتل می‌ریم و جا به جایی کم هست. در نهایت، هر چقدر واقع‌گرایانه سفر کنید و انعطاف‌پذیرتر به سفر نگاه کنید، لذت بیشتر و برداشت بیشتری خواهید داشت."

معیار و ملاک انتخاب سفر  از زبان مملیکا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید