۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 55355884

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هنوز امیدواریم در یک بازه زمانی معقول، توافقی حاصل شود، اگرچه باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت (توافق) هر زمان ممکن است بسته شود.

امیدواری رافائل گروسی به احیای برجام

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید که همچنان به شکل گیری توافق میان ایران و کشورهای طرف برجام امیدوار است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه، با یادآوری مشکلات فعلی در مسیر توافق در وین گفت: البته هنوز امیدواریم در یک بازه زمانی معقول، توافقی حاصل شود، اگرچه باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت (توافق) هر زمان ممکن است بسته شود.

گروسی خطاب به کمیته‌های پارلمان اروپا مدعی شد که به ایران هشدار داده است که این کشور به اندازه کافی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود شفاف نیست. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ادعاهای خود این را هم افزود: در ماه‌های گذشته آثاری از اورانیوم غنی شده را در نقاطی شناسایی کردیم، که تاکنون هیچگاه از سوی ایران به عنوان مکان‌های فعال اعلام نشده است.

ادعاهای تکراری مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در خصوص مبهم بودن برنامه هسته‌ای ایران در حالی طرح می‌شود که جمهوری اسلامی علیرغم پیمان شکنی آمریکا و نقض برجام، تا یکسال به کلیه تعهدات خود ذیل این توافق پایبند ماند و سپس در چند مرحله به صورت تدریجی از تعهدات خود کاست.

در حال حاضر، جمهوری اسلامی دسترسی مجدد آژانس به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی خود را منوط به رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید