میشل عون، رییس‌جمهور لبنان گفت: بعد از این تاریخ حتی یک لحظه نمی‌مانم، اگر انتخاب رییس جدید به هر دلیلی میسر نشد،‌ اداره کشور به دولت انتقالی سپرده خواهد شد.

۳۱ اکتبر کاخ ریاست‌جمهوری را ترک می‌کنم

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از الجمهوریه نوشت: «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان معتقد است که اکثریت پارلمانی که در انتخابات پارلمانی آتی از صندوق‌های رای بیرون می‌آید، در تعیین جهت‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

میشل عون در گفت وگو با روزنامه الجمهوریه ابراز تعجب کرد که چگونه تبلیغات سیستماتیک و مشکوک از هم اکنون برای دشواری تشکیل دولت جدید پس از ۱۵ مه و برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است‌.

وی تاکید کرد که چنین گمانه‌زنی‌هایی غیر مسئولانه است، زیرا نشان می‌دهد کسانی هستند که می‌خواهند صحنه را برای خلأ آماده کنند.

عون افزود: «با پیش‌بینی همه این فرضیه‌های مشکوک، تأکید می‌کنم که در ۳۱ اکتبر آینده کاخ بعبدا را ترک می‌کنم و بعد از این تاریخ حتی یک لحظه در آن نمی‌مانم. اگر انتخاب رئیس جدید به هر دلیلی میسر نشد،‌ اداره کشور به دولت انتقالی سپرده خواهد شد و اگر در بدترین احتمال تشکیل دولت جدید پس از انتخابات مجلس هم امکان‌پذیر نبود، بعد از ۳۱ اکتبر، کار به دولت موقت محول می‌شود حتی اگر اختیارات محدودی داشته باشد».

رئیس‌جمهوری لبنان در پاسخ به این پرسش که آیا «جبران باسیل»، رئیس جریان آزاد ملی، کاندیدای ضمنی وی برای ریاست جمهوری است یا خیر، تصریح کرد: «من نامزدی برای ریاست جمهوری ندارم. ریاست جمهوری در این شرایط کار دشوار و حساسی است».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید