۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 55355832

خطیب‌زاده روز گذشته اعلام کرد که رییس‌جمهور به یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سفر خواهد کرد که در همین رابطه منابعی فاش کردند که احتمال دارد رئیسی به عمان و امارات سفر کند.

سفر قریب‌الوقوع رئیسی به عمان و امارات

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از میدل ایست نیوز نوشت: تحولات دیپلماتیک در روابط بین ایران با کشورهای همجوارش به خصوص کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رخ داده؛ از یک سو مذاکرات ایران و عربستان وارد مرحله جدیدی شده و احتمال دیدار وزرای امور خارجه دو کشور وجود دارد؛ از سوی دیگر سفرهای متقابلی بین مقامات ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سطوح مختلف انجام شده که تقریبا پس از تنش‌های بین دو طرف طی دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

العربی‌الجدید در ادامه نوشت: همه این تحولات در حالی است که برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در راس آن عمان، میانجیگر بین آمریکا و ایران برای کاهش تنش‌ها و احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) هستند.

در همین راستا، پس از سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران به دوحه در ماه فوریه، قرار است تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به زودی به تهران سفر کند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این سفر انجام خواهد شد اما اشاره‌ای به تاریخ آن نکرد؛ اما منابع مطلع فاش کردند که تمیم بن حمد پنجشنبه به تهران خواهد رفت.

خطیب‌زاده روز گذشته همچنین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری ایران به یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سفر خواهد کرد که در همین رابطه منابعی فاش کردند که احتمال دارد رئیسی به عمان و امارات سفر کند.

منابع مذکور افزودند که سفر رئیسی به عمان به زودی در پاسخ به دعوت هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان انجام خواهد شد.

درباره سفر به امارات نیز، این منابع اشاره کردند که رئیسی به حضور در ابوظبی دعوت شده است اما این سفر درحال حاضر مطرح نیست و در زمان مناسبی انجام خواهد شد.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در ماه دسامبر از ابراهیم رئیسی برای سفر به امارات دعوت کرد که در سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات به تهران این درخواست منتقل شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید