میخائیل اولیانوف نوشت: تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام مشکلات مهمی برای دیپلماسی چندجانبه، ثبات در منطقه و عدم اشاعه هسته‌ای در ایران ایجاد کرد.

خروج آمریکا از برجام منجر به ایجاد مشکلات بزرگی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در چهارمین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای، دیپلمات ارشد روس مهمترین پیامدهای منفی این تصمیم جمهوریخواهان را بر شمرد.

میخائیل اولیانوف ساعاتی پیش توییت کرد: تصمیم (دونالد) ترامپ (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) مبنی بر خروج (واشنگتن) از برجام مشکلات مهمی برای دیپلماسی چندجانبه، ثبات در منطقه و عدم اشاعه هسته ای در ایران ایجاد کرد. اینها مهم ترین نتایج منفی (خروج آمریکا از برجام است).

نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با طرح یک سوال توییت خود را به پایان برد: از دید جمهوریخواهان نتایج مثبت (خروج آمریکا از برجام) کدامند؟

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده مذاکرات وین امروز (۲۰ اردیبهشت) به منظور پیگیری مذاکرات وین وارد تهران می شود و تا روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) در تهران خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید