لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود پیرامون کمک‌های نظامی کشورش به کی‌یف گفتگو کرد.

وعده کمک ۱۵۰ میلیون دلاری بایدن به اوکراین تایید شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از تاس نوشت: «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه درباره کمک‌های نظامی آمریکا به کی یف به صورت تلفنی گفتگو کردند.

کربی گفت: «وزیر دفاع همچنان به گفتگوهای معمول خود با همتای اوکراینی اش ادامه می‌دهد.»

او گفت که آستین وعده جو بایدن مبنی بر کمک ۱۵۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را تائید کرد و افزود که این پول برای تهیه اقلامی مانند توپخانه، رادارهای ضد توپخانه و ارسال تجهیزات الکترونیکی پارازیت به کیف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حجم کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین به طرز کم سابقه‌ای چند برابر شده است.

دو هفته پیش نیز، مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرد که الزامات مربوط به قراردادهای وام مربوط به تجهیزات دفاعی برای اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی را کاهش می‌دهد و راه را برای سرازیر شدن تسلیحات بیشتر آمریکایی به منطقه در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه هموار می‌کند.

اقدام مذکور در حالی انجام می‌شود که پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی ضمن اعلام درخواست یک لایحه بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری از کنگره با هدف کمک به اوکراین، گفته بود بسیار مهم است که این بودجه در اسرع وقت تأیید شود.

وی افزود: ما به روسیه حمله نمی‌کنیم. ما به اوکراین کمک می‌کنیم تا از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کند، و همانطور که پوتین تصمیم گرفت این تهاجم را آغاز کند، می‌تواند برای پایان دادن به این تهاجم تصمیم بگیرد.

روسیه بارها درباره اقدامات آمریکا و هم پیمانانش در ارسال سلاح و تجهیرات به اوکراین هشدار داده و از آنها خواسته است که این روند را متوقف سازند. همچنین مسکو اعلام کرده است که این امکان وجود دارد که این تسلیحات به دست تروریست‌ها در اوکراین بیفتد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید