بزرگترین الماس سفید جهان به زودی وارد حراج شعبه کریستیِ (کریستیز) ژنو شده و به فروش خواهد رسید، در این ویدیو شاهد جزئیاتی تازه از فروش بزرگترین الماس سفید جهان در ژنو با وزن ۲۲۸ قیراط خواهید بود.

حراج بزرگترین الماس سفید جهان در ژنو | تحریم روسیه عامل گرانی الماس در جهان / فیلم

به گزارش سلام نو، روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، یک الماس سفید ۲۲۸ قیراطی در مرکز حراج «چهار فصل» در ژنو به فروش گذاشته خواهد شد. تخمین زده می‌شود که این الماس به مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

به گزارش عصرایران به نقل از شبکه خبری "ان دی تی وی" هند، در حراجی آینده کریستیِ ژنو دو سنگ قیمتی بالای ۲۰۰ قیراط به  حراج گذاشته خواهند شد.

براساس اظهار نظر کارشناسان حراج کریستی، انتظار می‌رود تا الماس سفید ۲۲۸ قیراطی حدود ۳۰ میلیون دلار به فروش رسد. این الماس به بزرگی یک توپ گلف است.

"مکس فاوست" رئیس بخش جواهرات حراجی در کریستی ژنو به رویترز گفت: "در این سنگ‌های بزرگ، شکل و ظاهر سنگ قربانی حفظ وزن آن می شود اما این الماس گلابی شکل کاملا متقارن و زیبا  درآمده و یکی از کمیاب‌ترین جواهراتی است تا به حال در حراجی فروخته شده است".

قیمت الماس به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روسیه افزایش یافته است. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الماس در جهان است.

دلیل دیگر گرانی الماس کاهش محدودیت‌های کرونایی و شروع دوباره مراسم‌های خصوصی و برگزاری رویدادهای بزرگتر اجتماعی در جهان است.

الماس سفید گلابی شکل که "صخره" نام دارد در آفریقای جنوبی استخراج شده صاحب قبلی از آن به عنوان یک آویز گردنبند استفاده می‌کرد. رکورد قبلی حراج یک الماس سفید در سال ۲۰۱۷ و برای یک سنگ ۱۶۳.۴۱ قیراطی به ثبت رسیده است.

در حراج آینده کریستی ژنو یک الماس زرد رنگ ۲۰۵ قیراطی به نام "الماس صلیب سرخ" نیز به حراج گذاشته خواهد شد. بخشی از درآمد حراج این سنگ به کمیته بین المللی صلیب سرخ مستقر در ژنو اختصاص خواهد یافت.

این الماس برای اولین بار در سال ۱۹۱۸ در حراجی کریستی لندن فروخته شد. در آن حراجی بسیاری از شهروندان لندن اقلام گرانبهای خود را برای کمک به جنگ فروختند. در آن زمان ده‌ها هزار پوند از عایدات فروش الماس به صلیب سرخ بریتانیا اختصاص یافت.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌گوید این بار عواید حاصل از فروش الماس که به صلیب سرخ اختصاص می‌یابد، صرف رساندن آب پاک به مردم آسیب دیده از درگیری در جهان خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید