پیشنهاد ما به شما این است که انجام کار نورپردازی را به دست طراحی قابل اطمینان بدهید تا با اجرای نورپردازی مناسب در داخل و یا فضا بیرون ویلا زیبایی محیط را دوچندان کند.

در طراحی ویلا باید به چه مواردی توجه کنید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این روزها با افزایش تعداد خانه‌های بدون حیاط و ساختمان‌های بلند در نقاط مختلف شهر مردم نسبت به قبل نشاط کمتری را تجربه می‌کنند. در روزگاران قدیم و کمتر از ۵۰ سال پیش اکثر خانه‌هایی که وجود داشتند حیاط دار بودند و فضای بسیار شادی را به وجود می‌آوردند، اما اکنون بیشتر خانه‌ها تبدیل به واحدهایی از یک ساختمان بلند شده که هیچگونه مکان تفریحی برای اعضای خانواده‌ها ندارند. از آنجایی که آدم‌ها دائما به فکر ساختن موقعیت‌های جدیدتر از موقعیت موجود برای خودشان هستند، افراد که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند سعی می‌کنند که با ساخت ویلا در مکان‌های خوش آب و هوا برای خود و خانواده شان جایی را بسازند که بتوانند در روزهای تعطیل و اوقات فراغت به آنجا بروند. در این مقاله قصد داریم درباره نکات ساخت ویلا با شما صحبت کنیم و همه چیز را درباره طراحی داخلی ویلاهای مدرن با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

چرا طراحی پلان ویلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

وقتی به فکر ساختن ویلا می‌افتید اولین نکته درباره ساختن ویلا، کشیدن یک نقشه مناسب یا همان پلان ویلا با توجه به سلیقه صاحب ویلا است. قبل از شروع به ساخت ویلا سعی کنید با فردی که می‌تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند صحبت کنید و حتما برای مطمئن شدن از نوع سلیقه‌تان سری به مجله، اینترنت و بنگاه‌های معاملاتی ویلا بزنید تا از نوع سلیقه‌تان مطمئن شوید، اما اگر به فکر خریدن ویلا هستید پس از تعیین کردن موقعیت جغرافیایی ویلا، حتما به نوع طراحی داخلی ویلا توجه کنید تا بعدا هزینه‌های بازسازی به شما تحمیل نشوند.

آیا نورپردازی مناسب و طراحی مدرن باهم در ارتباط هستند؟

پس از اینکه درباره چگونگی ساختن ویلا تصمیم گرفتید و پایه اصلی ویلا را ساختید باید نسبت به انواع مسائلی که در زیبایی ویلا دخالت دارند تصمیم بگیرید. سبک نورپردازی یکی از عوامل بسیار مهم در طراحی ویلا است. بدون شک تمام ویلاهای مدرن و لاکچری با نورپردازی خاص خود تزئین شده‌اند. پیشنهاد ما به شما این است که انجام کار نورپردازی را به دست طراحی قابل اطمینان بدهید تا با اجرای نورپردازی مناسب در داخل و یا فضا بیرون ویلا زیبایی محیط را دوچندان کند.

در طراحی مدرن از چه نوع پنجره‌هایی استفاده می‌کنند؟

از دیگر مسائلی که باید در طراحی ویلا به آن دقت کنید نوع پنجره‌هایی است که قرار است در نمای ویلا قرار دهید. همانطور که حتما مشاهده کرده‌اید امروزه ویلاها با سقف‌های بلند ساخته می‌شوند به طوری که پس از چیدمان مبلمان و وسایل درون اتاق‌ها و سالن دیگر خبری از ازدحام وسایل و شلوغی دیده نمی‌شود و این خود باعث به وجود آمدن حس آزادی و آرامش افراد می‌شود. حالا تصور کنید که یک پنجره مناسب تا چه حد می‌تواند این آرامش را بیشتر کند! پنجره باید از نظر موقعیتی در مکانی قرار بگیرد که بیشترین نور طبیعی را به خود جذب کند. امروز با طرفدار پیدا کردن سبک‌های خاص شاهد پنجره‌هایی هستیم که به طور وسیع و گسترده از سقف تا کف ساختمان کشیده شده‌اند و نور بسیار زیادی را به درون ویلا راه می‌دهند. جالب است که بدانید این گونه طراحی جزو طراحی‌های مدرن و لاکچری محسوب می‌شود.

نقش رنگ‌ها در طراحی ویلا تا چه حدی است؟

استفاده از رنگ‌ها در طراحی داخلی ویلا جزوه یکی از موارد بسیار مهمی هستند که می‌توانند تاثیر بسیار زیادی را درباره زیبایی دکوراسیون ایفا کنند. طراحان داخلی ویلا می‌تواند با استفاده از نوع سلیقه صاحب خانه از رنگ‌های خنثی به همراه رنگ‌های پررنگ و تیره در کنار هم ترکیب بسیار جالبی را بسازند. جالب است که بدانید استفاده از رنگ پاستیلی در طراحی به سبک مدرن بسیار معروف شده است. استفاده کردن از ترکیب رنگ‌هایی مثل سفید و نقره‌ای، کرمی روشن و نقره‌ای، زرد روشن و سفید و سفید به همراه خاکستری از جمله ترکیباتی هستند که جلوه بسیار زیبایی را به دکوراسیون داخلی ویلا می‌دهند،اما فراموش نکنید که شما به عنوان صاحب ویلا مجاز هستید که هر نوع تنوع رنگی را به دور از قاعده ها درون خانه‌تان استفاده کنید.

در طراحی سالن غذاخوری باید چه مسئله‌ای را در نظر بگیرید؟

از آنجایی که ویلا محل گردهمایی اعضای خانواده است پس باید طوری طراحی شود که گنجایش تعداد اعضای خانواده را به همراه مهمان‌ها به راحتی داشته باشد. طراحی سالن غذاخوری نوع میز غذاخوری باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی افراد خانواده باشد. اگر می‌خواهید سبکی حرفه‌ای و مدرن را در دکوراسیون ویلایتان داشته باشید بهتر است که سالن غذاخوری را در یک محیط مجزا از آشپزخانه در نظر بگیرید و آن را با رنگ‌هایی دیزاین کنید که آرامش بیشتری را در هنگام غذا خوردن به افراد منتقل کنند. در طراحی‌های لاکچری و مدرن امروزی معمولا سالن غذاخوری را در نقطه‌ای از خانه قرار می‌دهند که از طریق پنجره و یا در ورودی به قسمتی از بالکن و یا حیاط متصل می‌شود. دقت کنید که انتخاب پرده مناسب پنجره ها در قسمت غذاخوری زیبایی سالن غذاخوری شما را دوچندان می‌کنند.

چیدمان اتاق خواب ویلاهای لاکچری باید چگونه باشند؟

در طراحی فضای داخلی ویلا باید به چیدمان اتاق خواب و یا تعداد اتاق خواب‌ها دقت کنید. از آنجایی که اتاق خواب محلی برای رسیدن به آرامش است دقت کنید که در پلان اولیه ویلا، فضای مناسب برای اتاق خواب در نظر بگیرید و آن را با چیدمان ساده و شیک دیزاین کنید. قرار گرفتن یک حمام اختصاصی که به وان و جکوزی مجهز باشد می‌تواند آرامش بیشتری را به شما در هنگام لذت بردن از فضای داخلی اتاق خواب منتقل کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن فضای بیشتری برای یک اتاق خواب به عنوان مسترروم امکانات بیشتری را به درون اتاق خواب خود ببرید. برای مثال می‌توانید در کنار یک فضا شیک و راحت از وسایل ورزشی مانند تردمیل نیز استفاده کنید.

داشتن فضا کافی برای وسایل در ویلا به چه صورت قابل اجرا است؟

از دیگر مواردی که در طراحی و ساخت ویلا باید مورد توجه قرار بگیرد پرداختن به فضای ذخیره سازی کافی در دکوراسیون داخلی و البته فضای خارجی ویلا است. در بیشتر طراحی‌های مدرن طراحان داخلی از انباری‌ها و یا طرح‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند که به راحتی می‌توانند وسایل را درون خود پنهان کند و در عوض فضای باز تری را به شما هدیه دهند. برای مثال می‌توانید از مبلمانی استفاده کنید که دارای فضای ذخیره سازی داخلی باشند و یا اینکه کابینت‌ها را طوری طراحی کنید که درون دیوارها قرار بگیرند و فضای خارجی را اشغال نکند.

چرا باید به طراحی داخلی آشپزخانه توجه ویژه شود؟

انتخاب یک طرح مناسب برای آشپزخانه در ویلا از واجبات است چراکه افراد برای خوش گذراندن به مکانی احتیاج دارند که بتوانند غذاهای مورد نیازشان را در آن تهیه کنند. دقت کنید که در طراحی آشپزخانه از کابینت‌هایی استفاده کنید که رنگ روشن‌تری دارند تا فضای آشپزخانه بازتری را به شما هدیه دهند. به غیر از انتخاب نوع کابینت انتخاب کردن محل قرار گرفتن سینک و جزیره از دیگر مسائلی است که در طراحی داخلی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن یک جزیره مناسب در کنار سینک به شما فضایی می‌بخشد که بتوانید راحت تر وسایل مورد نیاز آشپزی را در آن تهیه کنید.

چه بایدها و نبایدهایی در فضا بیرونی ویلا باید رعایت شوند؟

علاوه بر طراحی فضای داخلی ساختمان ویلا باید در هنگام کشیدن نقشه محل را برای حیاط ویلا مشخص کنید. بسته به نوع سلیقه‌تان می‌توانید درون حیاط استخر سر باز قرار دهید و یا اگر علاقه‌مند به کاشتن گل و گیاه هستید با قرار دادن فضا کافی در مکان مناسب، از کاشتن سبزیجات و یا گیاهان مورد علاقه‌تان لذت ببرید. بعضی از صاحبان ویلا ترجیح می‌دهند که مکانی را برای بازی کردن کودکان‌شان در فضای بیرونی ویلا در نظر بگیرند و با منتقل کردن وسایل بازی متناسب با سن کودک‌شان محلی را برای تخلیه انرژی آنان در نظر می‌گیرند. جالب است که بعضی افراد درون فضا بیرون ویلا محلی را برای درست کردن امکانات برای انجام بازی خانوادگی که ممکن است در میان خانواده‌شان مرسوم باشد، در نظر می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید