علی و منا؛ زوج ونلایفر و ایرانگردن که بیست سالی می‌شه ازدواج کردن و ۹ سال بعد از زندگی مشترک‌شون تصمیم می‌گیرن در ون خودشون به اسم «دامبو» زندگی کنن. اون‌ها حسابی ایران رو با کمپر ون‌شون گشتن و با سبک زندگی و سفری که دارن، هیجانات و آزادی زیادی رو تجربه می‌کنن. علی و منا در سفری به شمال شرق ایران از « ترکمن صحرا» دیدن کردن و نکات مهمی رو برای سفر به این منطقه بی‌نظیر جغرافیایی رو بیان می‌کنن، پس با ما همراه باشید تا از طریق علی و منا بیشتر راجع به داشتن سفری هیجان‌انگیز به ترکمن صحرا بدونیم.

چرا نباید سفر به ترکمن صحرا در بهار را از دست داد؟

سلام نو - سرویس گردشگری: علی و منا به طور کامل از محل قرارگیری منطقه ترکمن صحرا، بهترین زمان سفر و فضاهای دیدنی این موقعیت می‌گن: "ترکمن‌صحرا منطقه بسیار وسیعی که شمال آن جمهوری ترکمنستان، شرق آن خراسان، بجنورد و دره گز است. بهترین زمان برای دیدن این منطقه فروردین و اردیبهشت ماه است، دو ماه اول بهار که خبری از گرمای هوا نیست، دشت‌ها حسابی سرسبز و پر از گل‌های رنگارنگ شده‌اند. برای کمپ زدن جاهای بی‌نظیری داره با کلی آثار تاریخی و طبیعی. مهم‌ترین اثری که این‌جا وجود داره، گورستان قدیمی کشف نشده در نزدیکی مقبره خالد نبی، که با گذشت هزار سال راز آن پنهان باقی مانده. در این منطقه حدود ششصد سنگ قبر به شکل‌های استوانه، نیم کره و شاخ قوچ وجود دارند. برخی می‌گویند این سنگ‌ها افرادی هستند که دشمنان خالد نبی بودند و به دلیل نافرمانی از او به سنگ تبدیل شدند."

اون‌ها داستان‌های عجیبی که درباره گورستان گفته می‌شه رو این‌طور روایت می‌کنن: "در بیان شکل مجسمه‌هایی که بر فراز قبرها دیده می‌شود، اتفاق نظر وجود ندارد. برخی مجسمه‌ها بلند و کشیده‌اند و گفته می‌شود که نمادی از اندام جنسی مردانه هستند و بنا به جایگاه اجتماعی صاحب قبر، ارتفاع‌شان یک تا چهار متر است و مجسمه‌های کوتاه هم به گفته برخی، نمادی از جنسیت زنانه هستند و نمایشگر سینه و سینه‌بند زنانه‌اند و البته نظرات دیگه این‌که مجسمه‌های بلند به شکل مردانی هستند که کلاه به سر دارند و کمربندی به دور کمرشان بسته شده است. برخی هم معتقدند که مجسمه‌های کوچک‌تر نمادی از زنان و بخشی از بدن آنها نیستند، بلکه شکلی از شاخ و سر قوچ هستند که نماد قدرت به شمار می‌روند و در کنار مزار افراد قدرتمند و مهم قرار داده می‌شده‌اند."

چرا نباید سفر به ترکمن صحرا در بهار را از دست داد؟

علی و منا بلندترین گنبد آجری جهان و ارزش دیدن مقبره خالد نبی رو این‌طور توصیف می‌کنن: "خالد نبی از پیامبران الهی بوده است و زمانی از یمن راهی ایران می‌شود که خسرو انوشیروان پادشاه ایرانیان بوده و بیشتر مردم هم دین زرتشت را انتخاب کرده بوده‌اند. خالد نبی پیامبر دین حضرت اسماعیل بوده و سعی داشته تا مردم را به آن دعوت کند. در این سفر میتونین به شهر گنبد کاووس برید و یکی از بلندترین گنبد آجری جهان رو ببینین. عظمت و استقامت این برج هزارساله با ارتفاع ۷۰ متر، نشانگر هنر معماری ایرانیان در گذشته است."

چرا نباید سفر به ترکمن صحرا در بهار را از دست داد؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید