معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد انتشار نقل قولی از او درباره «ممنوعیت حضور بانوان در مشهد» گفت: در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت.

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در مشهد تکذیب شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، ماجرای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در سال‌های اخیر یکی از سوژه‌های پر بحث پیرامون فوتبال ایران بوده که پای نهادهای بین المللی و البته ارگان‌ها و دستگاه‌های بالاتر از فدراسیون فوتبال ایران و مقامات دولتی را هم به میان کشیده است و کار چند بار تا تعلیق فوتبال ایران هم پیش رفته است.

این موضوع باعث تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال و رفت و برگشت چند باره آن به مجلس برای تصویب شده و با وجود اینکه مقرر شده ورود بانوان به ورزشگاه‌ها آزاد شود تا کنون به جز موارد معدود و انگشت شماری این اتفاق رخ نداده است و آنها هم مربوط به دیدارهای ملی بوده و هنوز گشایشی در این خصوص برای حضور بانوان در بازی‌های داخلی رخ نداده است.

با این وجود چندی پیش در بازی ایران مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی که ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد مجوز حضور بانوان در ورزشگاه ها صادر نشد و از حضور بانوانی که قصد ورود به ورزشگاه داشتند ممانعت شد و درگیری‌هایی که پیش آمد باعث شد حواشی زیادی رخ داده و اتفاقات تلخی را شاهد بودیم که با واکنش مقامات دولتی نسبت به آن همراه بود.

این موضوع حساسیت‌هایی را در این خصوص ایجاد کرد و حالا ماجرای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با دقت و حساسیت بیشتری رصد می‌شود.

در این خصوص اخباری مبنی بر اینکه در شهر مشهد به طور کلی حضور بانوان در ورزشگاه ممنوع است منتشر شد که با واکنش مقامات مختلف روبرو شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد انتشار نقل قولی از او درباره «ممنوعیت حضور بانوان در مشهد» گفت: در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت.

دکتر سینا کلهر اظهار کرد: در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تاکید شد که شهرهای مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم صورت گیرد بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و دو شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است.

بدین ترتیب باید دید این ماجرا که حالا با حساسیت بیشتری هم دنبال می‌شود به کجا خواهد انجامید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید