در همین طرح اخیر پلیس امنیت اقتصادی، ۲۸۰ تن کالای اساسی شامل برنج، آرد، شکر و ... از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد.

کشف ۲۸۰ تن کالای اساسی احتکار شده / پلیس اقتصادی: با احتکار و اخلال برخورد می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از نظارت جدی این پلیس بر بازار و همچنین برخورد با احتکار کالاهای اساسی خبر داد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، درباره ورود پلیس امنیت اقتصادی به موضوع گرانی و احتکار اقلام، گفت: در مورد برخورد با گرانفروشی و احتکار کالا، گشت مشترک میان پلیس با تعزیرات و همچنین گشت‌های پلیس امنیت اقتصادی اقدام به گشت‌زنی کرده و از انبارها و واحدهای صنفی بازید می‌کنند. علاوه بر آن پیگیر اخبار کسب شده از سوی مردم و دیگر سازمان‌ها نیز بوده و از این محل‌ها نیز بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز با موارد متعدد و قابل توجهی از احتکار کالاهای اسامی یا گران‌فروشی آن مواجه شده و با آن برخورد کرده‌ایم، گفت: در همین طرح اخیر پلیس امنیت اقتصادی، ۲۸۰ تن کالای اساسی شامل برنج، آرد، شکر و ... از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد. ارزش ریالی این کالاها بیش از ۶۸ میلیارد تومان برآورد شده بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: به عنوان مثال در یکی از این پرونده‌ها افراد سودجویی که اقدام به دریافت آرد یارانه‌ای به قیمت ۳۵ هزار تومان کرده و آن را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسانده بودند، شناسایی و دستگیر شده و مقادیر قابل توجهی نیز آرد از آنان کشف و ضبط شد. این افراد آرد را با ۱۰ برابر قیمت به فروش می‌رساندند که دستگیر شدند. یا حدود ۲۰۰ تن برنج در عملیاتی دیگر کشف شد که در آن افراد سودجو اقدام به ترکیب برنج ایرانی و پاکستانی با یکدیگر کرده و آن را به قیمت برنج ایرانی به فروش می‌رساندند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه پلیس نظارت جدی بر بازار داشته و با مواردی نظیر احتکار، گرانفروشی و هرگونه اخلال در بازار برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان نیز می‌توانند در صورت اطلاع از احتکار یا هرگونه سودجویی موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید