وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس امروز پایتخت در مقطع ابتدایی عنوان کرد: این تصمیم توسط استانداری تهران گرفته شده است.

 مقصر دیر اعلام شدن تعطیلی مدارس تهران کدام سازمان بود؟

به گزارش  سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،‌ یوسف نوری گفت: آموزش و پرورش به دلیل بستر گسترده و موثر در جامعه همواره ارتباط تنگاتنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از ورود مواد مخدر در بین دانش‌آموزان داشته است. 

وی توضیح داد: ایران در این زمینه در وضعیت مطلوبی نسبت به سرانه جهانی قرار گرفته است، اما به دلیل گسترش مواد مخدر در جوانان با سرعت بالا باید مراقبت‌ها نیز افزایش یابد. اکنون در قالب طرح‌های مختلف اعم از یاری‌گران جوان نیز اقدامات متعددی در حال انجام بوده و در حوزه‌های تربیت بدنی سلامت و معاونت پرورشی فرهنگی پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: این اقدامات با هدف جذب دانش‌آموزان از طریق روش‌های غیرمستقیم و تحقق رسالت دانش‌آموزی یعنی حرکت در راستای تربیت انجام می‌شود. 

نوری همچنین با اشاره به اخبار و اطلاعات متعدد در رسانه‌های دیداری و شنیداری گفت: برخی از اطلاعات پایه و اساس علمی نداشته و اطلاعات مربوط به میزان مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و اطلاعات معتبر در این زمینه، توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمیع و اعلام خواهد شد. 

وی افزود: به صورت طبیعی با رشد و ازدیاد جمعیت دانش‌آموزی گاه تصور می‌شود که اعتیاد افزایش یافته است؛ در این خصوص باید آمار و ارقام رسمی بررسی شود. 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ادامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر اجازه بازگشایی مدارس را صادر کرده و از سرگیری آموزش در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت. با افزایش درصد بازگشایی مدارس خوش‌بختانه آمار کرونا هم کاهش یافته و ان‌شاءالله با پایان این بحران آموزش‌ها به مانند شرایط فعلی ادامه خواهد داشت. 

عذرخواهی وزیر از خانواده‌ دانش‌آموزان

وی در خصوص تعطیلی مدارس امروز پایتخت در مقطع ابتدایی نیز با اشاره به برخی اختلالات و سرگردانی خانواده‌ها عنوان کرد: این تصمیم توسط استانداری تهران گرفته شده است، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به علت آلودگی هوا و... باید پیش از ورود به سرویس‌های دانش‌آموزی باشد و من از خانواده‌ها عذرخواهی می‌کنم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید