۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 55355316

رئیس سازمان حج و زیارت درباره قیمت حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: «حداقل قیمت ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و حداکثر ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.»

حداقل هزینه حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ثبت‌نام برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۱ از امروز (۱۸ اردیبهشت) آغاز می‌شود. در همین حال رئیس سازمان حج و زیارت قیمت حج تمتع ۱۴۰۱ را اعلام کرد و حج امسال را آخرین حج ارزان دانست.

پس از دو سال اعزام به عربستان دوباره از سر گرفته شد البته با شرایط جدید. حالا زائران بالای ۶۵ سال اعزامش نمی‌شوند.

همچنین زائران با واکسن‌های مورد تائید عربستان باید واکسینه باشند. بنابراین زائرانی که با واکسن‌های ایرانی مانند برکت واکسینه هستند، نمی‌توانند به عربستان اعزام شوند.

اما آنطور که رئیس سازمان حج و زیارت گفت حدود ۲۲ هزار نفر از ثبت نام شدگان حج سال ۹۹ بالای ۶۵ سال هستند.

البته آنطور که صادق حسینی گفت افراد ۶۶ ساله و به بالا سال‌های بعد در نوبت اعزام قرار می‌گیرند. نوبت آنها برای اعزام محفوظ است و با تمام شدن کرونا آغاز می‌شود.

قیمت حج تمتع ۱۴۱۰

اما قیمت حج تمتع ۱۴۰۱ چقدر است؟ زائران برای اعزام باید چقدر پرداخت کنند؟ صادق حسینی گفت: «به طور میانگین هزینه اعزام ۳۷ میلیون تومان می‌شود. ما تلاش کردیم هزینه اضافی به زائران تحمیل نشود. به طوری که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان توسط بانک ملی به عنوان سود سال‌های قبل به هر زائر اختصاص یافت.»

او درباره حداقل قیمت حج تمتع ۱۴۰۱ ادامه داد: «حداقل قیمت حج امسال ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و حداکثر ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.»

حج امسال آخرین حج ارزان

صادق حسینی گفت: امسال سهمیه رسمی ایران برای اعزام به حج، ۸۵ هزار نفر است. از این میان ۴۵ درصد این تعداد اختصاص پیدا می‌کند که حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر می‌شود.

او از همراهان زائران بالای ۶۵ سال درخواست کرد به این سفر مشرف شوند و انصراف ندهند.

حسینی گفت: «امسال فقط با ارز ۹ هزار تومانی اعزام می‌شوند و مشخص نیست سال دیگر وضعیت ارز چگونه باشد. اما در هر صورت شاید آخرین حج ارزان امسال باشد..»

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید