عالی گفت: برخی دامداران حتی موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی هستند تا قیمت‌گذاری‌های جدیدی برای محصولات دامداران صورت گیرد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی اعلام نشده است

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران ارز نهاده‌های دامی برای فروردین، اریبهشت و خرداد نیز با دلار ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: ارز نهاده‌های دامی برای فروردین، اریبهشت و خرداد نیز با دلار ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد. همجنین در این ماه معادل سه هزار میلیارد تومان به ارز نهاده‌ها تخصیص داده شده است.

تسنیم گزارش داد، مجتبی عالی اظهار داشت: با وجود تحریم، جنگ روسیه و اوکراین نیز شرایط را برای تأمین نهاده‌ها دشوارتر کرده است و موجب شد که برخی بازرگانان به‌موقع نتوانند برای واردات اقدام کنند.

وی افزود: واردکنندگان نهاده‌های دامی تا زمانی که بتوانند برزیل را جایگزین اوکراین کنند، توزیع نهاده‌ها با کمی وقفه همراه شد. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی اعلام نشده است.

او در واکنش به نگرانی دامداران به حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات و تأمین نهاده‌های دامی تصریح کرد: این موضوع که هنوز اعلام نشده است و در صورتی که دولت برنامه‌ای در این خصوص داشته باشد به‌صورت علنی اعلام می‌کند.

عالی گفت: برخی دامداران حتی موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی هستند تا قیمت‌گذاری‌های جدیدی برای محصولات دامداران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اعتراضات جزئی برخی دامداران اکنون پایان یافته است و فعالان این بخش دیدارهایی با مسئولین جهاد کشاورزی استان‌ها داشتند.

او گفت: وزیر جهاد کشاورزی از هیئت دولت معادل ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص ارز گرفته و نهاده‌های وارداتی در حال ترخیص و بارگیری هستند. حتی جو، ذرت و کنجاله سویا در سامانه بارگذاری شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: ارز نهاده‌های دامی برای فروردین، اردیبهشت و خرداد با ارز ۴۲۰۰تومانی تأمین شده است.

وی در پاسخ به اینکه “آیا این نهاده‌ها اکنون آماده خرید در سامانه هست یا خیر؟” اظهار داشت: حجم زیادی از نهاده‌های دامی در بنادر کشور هست و در حال بارگیری است؛ امیدواریم که با سرعت بیشتری برای استفاده دامداران ترخیص شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید