فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: صلح و ثبات در تنگه تایوان نه تنها برای امنیت ژاپن، بلکه برای ثبات جامعه بین‌المللی نیز حیاتی است.

ژاپن نسبت به وقوع جنگ در شرق آسیا هشدار داد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که اخیرا به دیدار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس رفت، گفت اکنون زمان آن رسیده است که کشورهای پیشروی گروه هفت وحدت خود را تحکیم کنند.

او بیان کرد: شراکت کشورهایی که ارزش‌های جهانی مشترک دارند، حیاتی‌تر از همیشه شده است. ما باید با متحدان خود و کشورهای همفکر با ما همکاری کنیم و هرگز در قبال تلاشی یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود با استفاده از زور در اقیانوس هند و به ویژه در شرق آسیا مسامحه نکنیم.

تایوان که چین آن را جزو خاک خود می‌داند، از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، سطح هشدار خود را افزایش داده و نگران است که پکن نیز اقدام مشابهی را در قبال این جزیره اتخاذ کند، هر چند که عنوان کرده نشانه‌ای دال بر وقوع این اتفاق وجود ندارد.

کیشیدا اظهار کرد: صلح و ثبات در تنگه تایوان نه تنها برای امنیت ژاپن، بلکه برای ثبات جامعه بین‌المللی نیز حیاتی است. ژاپن موضعش را مبنی بر این که انتظار راه حلی مسالمت‌آمیز از طریق گفتگو در قبال مسائل پیرامون تایوان را دارد، حفظ می‌کند. و وضعیت از این منظر به دقت رصد خواهد شد.

وزارت خارجه تایوان از بابت این اظهارات کیشیدا در مورد صلح و ثبات در تنگه تایوان تشکر کرد و گفت که این اظهارات "نه تنها منعکس‌کننده مطالبات کشورهای دموکراتیک است، بلکه رسمیت و تایید جامعه بین‌المللی را نیز کسب می‌کند".

کیشیدا گفت که گروه اقتصادی هفت باید نشان دهد که خشونت روسیه در اوکراین عواقبی در بر دارد و گفت که حدود ۱۴۰ نفر دیگر به فهرست تحریم‌های مربوط به انسداد دارایی‌ها علیه روسیه اضافه می‌شوند، در حالی که حوزه ممنوعیت‌های صادراتی هم مشمول شرکت‌های نظامی روسیه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید