۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 55355010

این پارک جنگلی دارای شش گونه گیاهی از قبیل درختان و گیاهان توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا و بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز انجیل می‌باشد.

کشپل پارکی جنگلی و زیبا در مازندران

به گزارش سلام نو، پارک جنگلی کشپل مازندران یکی از تفریحگاه های خانوادگی و از پارک های جنگلی باصفا در شهرستان نور است. جنگل کشپل از شش گونه پوشش گیاهی و جنگلی از جمله درختان و گیاهان توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا و بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز انجیل پوشانده شده است. علاوه بر پوشش گیاهی زیبا و منحصر بفرد، رودخانه ها و چشمه های شفاف و زلال آن منظره بسیار زیبایی را در این جنگل ۷۲۰۰ متری خلق کرده و هر سال تعداد زیادی توریست و گردشگر برای تفریح و سرگرمی به این مکان سرازیر می شوند.

کشپل پارکی جنگلی و زیبا در مازندران

چشمه‌های پر آب شرایط را برای تفریح مهیا ساخته و شهرداری چمستان تاسیسات و تسهیلات پراکنده ای از قبیل آلاچیق، حصار نرده ‌ای، پله سنگی، فروشگاه مواد غذایی و کته کبابی، پارک بازی برای بچه ‌ها و زمین بازی فوتبال و والیبال و سرویس بهداشتی فراهم کرده است.

پارک کشپل در حاشیه زیبای لاویج رود، با چشمه های پرآب و زلال و امکانات نسبی اقامتی، رستوران، قهوه خانه سنتی، سرویس بهداشتی و محل بازی کودکان، از جاذبه های زیبا و دیدنی چمستان است که می توانید در ایام تابستان اوقاتی خوش را در آن سپری کنید.

کشپل پارکی جنگلی و زیبا در مازندران

جنگل‌های لاویج از تنوع زیاد گونه ‌های گیاهی و دختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه‌ سارانی از دل زمین می ‌جوشد. این منطقه در هر فصلی از سال از میوه‌ های وحشی و جنگلی خاصی برخوردار است. بهار با شکوفه‌ های سفید، تابستان یکسره سبز و پاییز هزار رنگ آن جلوه های طبیعی آن به شمار می ‌رود.

پارک جنگلی کشپل از نظر پوشش گیاهی دارای شش گونه جنگلی توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا، بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز و انجیل است.

این پارک جنگلی که به واسطه وجود چشمه های فراوانش در بین گردشگران و محلی ها مشهور است در بدو ورود به چمستان، در جاده لاویج واقع شده است. چشمه و درختان به هم گره خورده جنگل در این منطقه، تابلویی زیبا و منحصربفرد از طبیعت را در پیش چشم بینندگان ترسیم کرده است.

برای گذراندن یک روز خوب در این جنگل از لباسهای راحت و مناسب برای کوهنوردی استفاده کنید. همینطور پیشنهاد میشود اگر کودک خردسال به همراه دارید آب معدنی با خود ببرید.

کشپل پارکی جنگلی و زیبا در مازندران

موقعیت جغرافیایی

این پارک جنگلی در شهرستان نور، شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان با موقعیتی که از شمال به جاده نور-چمستان، از جنوب به کوه و آب گرم لاویج، از شرق به جنگلهای چمستان واز غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان منتهی می شود، واقع شده‌ است.

مسیر دسترسی

پارک جنگلی کشپل در مازندران، چمستان مسیر ییلاقی لاویج و در ۲/۵ کیلومتری چمستان واقع شده است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج از سمت چمستان قرار گرفته است.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/2435/how-to-get-kashpel-forest-park-from-amol.jpg

نحوه دسترسی به پارک جنگی کپشل از شهرستان آمل

جاذبه‌های نزدیک

جنوب این پارک جنگلی و امتداد جاده ای که از چمستان به سوی این پارک می رود، به روستا و آبگرم لاویج منتهی می شود.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید