طی معاملات امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت قیمت طلا و سکه با افزایش همراه و قیمت هر عدد سکه تمام بهار ازادی ۱۳ میلیون اعلام شد.

سکه ۱۳ میلیون تومان شد/ آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما چشم‌انداز افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده، شمش را در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار داد، در حالی که پالادیوم به دلیل نگرانی‌های تقاضا بیش از هشت درصد کاهش یافت.

 قیمت پالادیوم پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۲ با ۲۰۰۲ دلار، در مسیر کاهش ۱۲ درصدی در هفته قرار گرفت و با ۶.۳ درصد کاهش به ۲۰۴۹ دلار و ۱۳ سنت در هر اونس رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA اظهار کرد: نگرانی‌هایی وجود دارد که چشم‌انداز چین حتی بدتر خواهد شد ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد تقاضای کمتری برای برخی از این فلزات باشیم و این به نوعی باعث کاهش قیمت پالادیوم می‌شود.

این فلز که در اگزوز خودروها برای محدودکردن انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، از زمانی که در اوایل ماه مارس به بالاترین حد خود در ۳۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت رسید، تقریبا ۱۰.۹ درصد در سه ماهه‌دوم عقب‌نشینی کرد زیرا نگرانی این موضوع وجود داشت که جنگ در اوکراین می‌تواند عرضه را از روسیه، تولیدکننده اصلی کاهش دهد.

بهای هر اونس طلا، قبل از تعطیلی بازار با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۸۲ دلار و ۷۸ سنت رسید اما در هفته ۰.۷ درصد کاهش داشت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۸۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران ارزان‌تر کرد اما بازدهی شاخص و صعود خزانه‌داری ایالات‌متحده تقویت شد زیرا داده‌های شغلی قوی‌تر از حد انتظار در ایالات‌متحده به عنوان زمینه‌ساز افزایش بیشتر نرخ بهره تلقی می‌شود.

مویا افزود: فروش اوراق قرضه همچنان بر طلا تاثیر خواهد گذاشت. در حالی که طلا به عنوان محافظ تورم محسوب می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد. طلا در زمان عدم قطعیت‌های جهانی، مانند جنگ اوکراین، یک ذخیره امن ارزش محسوب می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۲.۳۲ دلار رسید و پلاتین با حدود ۲ درصد کاهش به ۹۶۲ دلار رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۷ ادریبهشت تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۷۰۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۴۵۱ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۴۰ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۱۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۲۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۲۸ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید