ادامه تظاهرات در سریلانکا در اعتراض به مشکلات اقتصادی، منجر به اعلام وضعیت اضطراری از سوی رییس‌جمهور این کشور برای دومین بار در پنج هفته گذشته شد.

سریلانکا برای دومین بار در هفته‌های اخیر وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا از نیمه‌شب جمعه برای حفظ نظم عمومی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این محدودیت‌ها «قدرت زیادی به نیروهای امنیتی می‌دهد» تا با «تظاهرات تشدید شونده علیه دولت» این کشور مقابله کنند، از جمله بازداشت و به زندان انداختن طولانی مدت معترضان بدون نظارت قضایی.

وضعیت اضطراری همچنین این فرصت را به مقامات سریلانکا می‌دهد که برای کنترل وضعیت، از نیروهای ارتش استفاده کنند.

این تصمیم راجاپاکسه پس از آن اتخاذ شد که نیروهای پلیس تلاش کردند تا دانشجویانی که می‌خواستند وارد پارلمان شوند، با گاز اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش متوقف کنند.

سریلانکا در پی اعتصاب اتحادیه‌های صنفی که خواستار استعفای دولت هستند، گرفتار بحران شده، فروشگاه‌ها تعطیل شده و حمل‌ونقل عمومی متوقف شده است.

در اواخر ماه مارس، در تظاهرات علیه قطع برق مکرر و یک بحران اقتصادی که بر سر این کشور سایه افکنده، معترضان دفتر رئیس‌جمهوری سریلانکا را محاصره کردند. درگیری‌های متعاقب میان معترضان و نیروهای امنیتی به مجروح شدن ده‌ها شهروند و نیروی پلیس و همچنین بازداشت ۵۰ معترض منتهی شد.

دولت سریلانکا نخستین منع آمد و شد و وضعیت اضطراری را در یکم آوریل اعلام کرد تا به تظاهرات ضددولتی پایان دهد. راجاپاکسه تظاهرات را «اقدام تروریستی» نامید. گرچه وضعیت اضطراری در پنجم آوریل لغو شد، اما اعتراضات در این کشور با ۲۲ میلیون تن جمعیت ادامه یافت، کشوری که با یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی تاریخ خود روبروست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید