قاتل شهید رنجبر ۲۴ اردیبهشت دوباره محاکمه می‌شود. بهمن پارسال سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر مأمور ناجای فارس با ضربات چاقوی یک مجرم فراری به گلو در منطقه بیدزرد به شهادت رسید و سرباز همراه وی نیز مجروح شد.

وقت محاکمه دوباره قاتل شهید رنجبر اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، رئیس کل دادگستری استان فارس از تعیین وقت برای رسیدگی به پرونده قاتل شهید رنجبر خبرداد و گفت: متهم ۲۴ اردیبهشت دوباره محاکمه می‌شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی اظهار داشت: حکم این پرونده در اواخر سال گذشته در دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شده بود که این حکم اخیراً در دیوانعالی کشور نقض شد.

وی گفت: بر اساس اعلام نظریه پزشکی قانونی متهم از سلامت روحی و روانی برخوردار است.

شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ستوان‌یکم علی‌اکبر رنجبر؛ جانشین پاسگاه بیدزرد به‌همراه یک سرباز وظیفه برای تأمین شام پاسگاه به رستورانی مراجعه کردند.

طبق فیلم‌های موجود، سرنشین خودروی پرایدی که در محل بود با یک سلاح سرد بزرگ ابتدا سرباز وظیفه را مجروح کرد که سرباز به‌ دلیل مسلح نبودن به‌سمت رستوران برای یافتن وسیله دفاع حرکت کرده بود.

در ادامه شهید رنجبر از سوی یکی از سرنشینان مورد حمله قرار گرفت که در نهایت بر اثر شدت ضربات وارده به شهادت رسید.

پس از شهادت سرهنگ‌دوم علی‌اکبر رنجبر در شامگاه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ متهم این قتل در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر و جهت انجام روند قانونی و تعیین مجازات به مقامات قضائی استان تحویل گردید که پس از گذشت ۱۰ روز تحقیقات اولیه در دادسرا به اتمام رسید و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

دادگستری کل استان فارس از صدور رأی متهم پرونده قتل شهید رنجبر خبر داد و اعلام کرد؛ قاتل به قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید