مبین کروندی؛ آبشارگرد و دره‌نورده، اون ماجراجویی دوست داره و از این رو بسیار ایران رو گشته و طبیعت‌گردی کرده. مبین بلاگر سفره و در سفری که به استان دیدنی و زیبای «لرستان» داشته، به «آبشار برنجه شول‌ آباد» رفته و حسابی با طبیعت یکی شده. با ما همراه باشید تا از طریق مبین کروندی راجع به این آبشار و دسترسی به اون بدونیم.

آبشار برنجه؛ رتبه ۱۳ آبشارهای مرتفع جهان در استان لرستان

سلام نو - سرویس گردشگری: مبین تو صفحه اینستاگرامش (mobin_karvandi) درباره یکی از بلندترین آبشارهای جهان، یعنی «آبشار برنجه» و ویژگی‌های بی‌نظیرش می‌گه: "آبشار برنجه (تاف) از نوع آبشارهای پلکانی بوده و از سه پله تشکیل شده‌است. در مجموع ارتفاع این آبشار در حدود ۸۰۰ متر و بلندترین آبشار فصلی ایران است. برخی منابع بر این باورند که این آبشار دارای رتبه ۱۳ از نظر ارتفاع در جهان است. آبشار برنجه از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران در منطقه شول‌آباد واقع در اطراف شهر الیگودرز است. آبشار فصلی برنجه در دل طبیعتی بسیار زیبا و بالای کوه برنجه در نزدیکی روستای پیر امام قرار دارد. ارتفاع این کوه حدود ۳۵۰۰ متر از سطح دریاست و آبشار از بالای کوه به بیشه‌ تاف سرازیر می‌شود و جلوه‌ای زیبا به این بیشه می‌دهد." به جز این ۵ جاذبه طبیعی در استان لرستان جالب هستند و ارزش شناختن و دیدن را دارند.

آبشار برنجه؛ رتبه ۱۳ آبشارهای مرتفع جهان در استان لرستان

اون در ادامه برای رسیدن به آبشار برنجه، مسیر دسترسی به این آبشار جذاب رو راهنمایی می‌کنه و از بهترین زمان رفتن به این محل هیجان‌انگیز می‌گه: "فاصله آبشار برنجه تا الیگودرز، ۹۷ کیلومتر است. آبشار، در شهر شول‌ آباد و در منطقه ززوماهر قرار گرفته است. به علت فاصله طولانی این آبشار تا استان، ممکن است مسیر رسیدن به آن کمی گیج‌کننده باشد. از محور الیگودرز – شول ‌آباد می‌توان به آبشار رسید. در این محور، از فرعی پیرامام بروید تا به آبشار برسید. بهترین زمان بازدید فصل بهار و تابستان. آدرس استان لرستان، ۹۷کیلومتری الیگودرز، شهر شول‌ آباد."

آبشار برنجه؛ رتبه ۱۳ آبشارهای مرتفع جهان در استان لرستان

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • دریکوند IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    27 0
    تاف برنجه اسم واقعیشه تاف در زبان لری به معنای آبشار هست
  • دهنوی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    آبشار تاف برنجه در لرستان نزدیکی روستای پیر امام با طبیعت بکر و دیدنی، 😍 تایم😍
  • میثم IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    من تا حالا 3 بار به این آبشار رفتم.این آبشار فقط در ماه فروردین آب داره و در اواسط اردیبهشت تقریبا خشک میشه.لطفا متن رو اصلاح کنید چون مردم مسیر طولانی رو میرند و با محیط خشک روبرو میشند.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    بی نظیره
  • ناشناس IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    این آبشار تاف هستش اسم دیگه روش نزاریدخرم اباد خرمه حیف که کار توش نیست 🙂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید