مرحله اول روند رای‌گیری انتخابات پارلمانی لبنان دیروز (جمعه) در ۱۰ کشور ایران، عربستان، کویت، قطر، سوریه، عمان، مصر، بحرین، اردن و عراق برگزار شد.

میزان مشارکت لبنانی‌های مقیم خارج در مرحله اول انتخابات پارلمانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «عبد الله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان میزان مشارکت ویژه شهروندان مقیم خارج از کشور در مرحله اول انتخابات پارلمانی لبنان را که دیروز برگزار شده بود، ۶۰ درصد اعلام کرد.

وی افزود: در مرحله اول انتخابات پارلمانی لبنان که در ۱۰ کشور برگزار شد، ۱۸ هزار و ۲۲۵ نفر از حدود ۳۰ هزار نفری که برای رای دادن در آن کشورها ثبت نام کرده بودند، رأی دادند.

مرحله اول روند رای گیری انتخابات پارلمانی لبنان دیروز (جمعه) در ۱۰ کشور ایران، عربستان، کویت، قطر، سوریه، عمان، مصر، بحرین، اردن و عراق برگزار شد.

مرحله دوم رای گیری انتخابات پارلمانی لبنان ویژه شهروندان مقیم خارج از این کشور فردا (یکشنبه) در ۴۸ کشور برگزار می‌شود.

۷۱۸ نامزد در قابل ۱۰۳ لیست انتخاباتی در ۱۵ حوزه انتخاباتی در انتخابات پارلمانی لبنان برای کسب ۱۲۸ کرسی مجلس این کشور رقابت می‌کنند.

انتخابات پارلمانی در لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود که ۱۲۸ کرسی آن به این ترتیب تقسیم می‌شوند:  ۲۸ کرسی برای سنی‌ها، ۲۸ کرسی برای شیعیان، هشت کرسی برای دروزی‌ها، ۳۴ کرسی برای مارونی‌ها، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدکس، هشت کرسی برای مسیحیان کاتولیک، پنج کرسی برای ارامنه، ۲ کرسی برای علوی‌ها و یک کرسی نیز برای اقلیت‌های درون جامعه مسیحی.

انتخابات پارلمانی فعلی لبنان زیر سایه شرایط پیچیده سیاسی و بحران اقتصادی و مالی بی‌سابقه‌ای که این کشور با آن رو برو است برگزار می‌شود.

تاریخ انتخابات پارلمانی لبنان در داخل این کشور ۲۵ اردیبهشت ماه جاری می باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید