۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 55354872

منابع عبری‌زبان از لغو سفر رهبر مسیحیان کاتولیک‌ جهان به اراضی اشغالی که قرار بود ماه ژوئن در جریان تور خاورمیانه وی صورت بگیرد خبر دادند.

سفر پاپ به اراضی اشغالی لغو شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از عربی ۲۱ نوشت: روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" در گزارشی خبر لغو سفر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به اراضی اشغالی را اعلام کرد.

با اینکه واتیکان به صورت رسمی خبر سفر پاپ فرانسیس به اراضی اشغالی را اعلام نکرده بود اما منابع مطلع اعلام کردند که وی قرار بود پس از سفر به لبنان و اردن، در ۱۵ ژوئن وارد اراضی اشغالی(تل‌آویو) گردد.

طبق اعلام این منابع، قرار بود پاپ برای دیدار با رئیس کلیسای روسیه در قدس جهت متقاعد کردن وی برای تاثیر بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جهت توقف جنگ در اوکراین به آنجا سفر کند.

اما ماه گذشته، پاپ فرانسیس هرگونه گمانه زنی مبنی بر دیدار با اسقف ارتدکس روسیه در قدس، که از حمله نظامی مسکو به اوکراین حمایت کرده بود را رد کرد.

از طرف دیگر یک منبع مطلع سیاسی در مصاحبه با روزنامه "اسرائیل الیوم" اعلام کرد که عملیات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی به ویژه عملیات "العاد" بر تصمیم لغو سفر پاپ به قدس اشغالی تأثیر گذاشته است.

این عملیات  در جریان جشن شهرک نشینان اسرائیلی به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین، انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید