طبق اعلام منابع خبری، حملات عناصر مسلح وابسته به القاعده و داعش به نیروهای نظامی بورکینافاسو واقع در شمال این کشور منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

۱۱ کشته در پی حملات القاعده و داعش علیه نیروهای نظامی بورکینافاسو

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: ارتش بورکینافاسو بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی القاعده و داعش به یک پایگاه نظامی در شهرک سول واقع در اقلیم لوروم حمله کردند. همچنین عناصر تروریستی حمله دیگری نیز به نیروهای واکنش سریع در اقلیم سانماتنگا انجام دادند که بر اثر این ۲ حمله ۱۱ نیروی نظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه ارتش بورکینافاسو آمده است که نیروهای ارتش نیز ۲۰ مهاجم را کشتند و تسلیحات و مهمات آنها را مصادره کردند.

این حملات در حالی صورت گرفته که کمتر از ۲ هفته پیش ۱۵ نفر از جمله ۹ نیروی امنیتی در منطقه ساحل بورکینافاسو در حملات عناصر مسلح کشته شده بودند.

گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش تاکنون حملات زیادی در بورکینافاسو انجام داده‌ و توانسته‌اند در این کشور و همچنین نیجر مناطقی را به کنترل خود درآورند.

خشونت در منطقه ساحل تاکنون هزاران نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۲ میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

این درحالی است که نیروهای خارجی و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این منطقه حضور دارند.

نارضایتی از عدم توانایی دولت بورکینافاسو برای محافظت از شهروندان این کشور موجب بروز اعتراضات خیابانی در این کشور شده است که این اعتراضات در نهایت کودتای نظامی در ماه ژانویه سال جاری را به دنبال داشت.

این چهارمین کودتای نظامی در غرب آفریقا در ۱۸ ماه گذشته بود. پیش از بورکینافاسو، کشورهای مالی و گینه شاهد کودتای ارتش علیه دولت بودند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید