سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ تحریمی نمی‌تواند اراده مردم این کشور را در دفاع از حقایق تاریخی و منافع مشروع آن بشکند.

لاوروف: تحریم‌های غرب نمی‌تواند اراده مردم روسیه را بشکند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف که در مراسمی برای بازنشستگان در وزارت امور خارجه روسیه سخن می‌گفت، افزود: هیچ تنبیه و تحریمی نمی‌تواند اراده مردم و رهبری ما که تصمیم به دفاع از حقایق تاریخی و منافع مشروع روسیه و توقف تهدید مستقیم علیه امنیت، فرهنگ و تاریخ ما از زمان خلق شدن در مرزهای ما را دارند، بشکند.

وی ادامه داد: الان نقطه‌ای است که آینده جهان در حال تعریف شدن است زیرا در حال تصمیم گیری هستیم که آیا نظم چند قطبی وجود خواهد داشت یا نظمی که به طور کامل توسط آمریکا کنترل می‌شود؟ نظم فعلی، نظمی است که واشنگتن و سایر کشورهای غربی تحمیل کرده‌اند ولی جهان می‌تواند شاهد نظمی عادلانه و دموکراتیک باشد.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه این کشور به همراه بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا خواستار نظم جهانی عادلانه هستند، گفت: تلاش ما مانند قوانینی نیست که آمریکایی‌ها آن را ابداع کرده و بدنبال تحمیل آن بر دیگران هستند بلکه براساس منشور سازمان ملل متحد است؛ سازمانی که پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

لاوروف تصریح کرد: کسانی که برابری را نمی‌پذیرند و می‌خواهند بر دنیا حکومت کنند، در تلاش هستند تا آرمان‌های عدالت و برابری حاکمیتی در تمامی کشورها را بازنویسی کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید