معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود گفت که استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای در عملیات نظامی این کشور در اوکراین یک دروغ عمدی است.

مسکو قصد استفاده از سلاح اتمی در اوکراین را ندارد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «آلکسی زایتسف» معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در جریان عملیات نظامی این کشور در اوکراین را ندارد.

وی در نشست خبری امروز جمعه در این باره گفت: ما بارها مجبور شده‌ایم اشاره ها در مورد استفاده احتمالی روسیه از سلاح های هسته‌ای در عملیات نظامی ویژه را رد کنیم. این یک دروغ عمدی است.

وی ادامه داد که روسیه قاطعانه به اصولی پایبند است که بر اساس آن «در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد و لذا نباید به راه بیفتد».

زایتسف یادآور شد: سال گذشته، این روسیه بود که توانست ایالات متحده و سپس همه پنج قدرت هسته‌ای را متقاعد کند که پایبندی خود به این اصل را تأیید کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای برای غرق کردن انگلیس گفت: من سوال شما را به عنوان یک تلاش ناشیانه دیگر برای تغییر تمرکز افکار عمومی انگلیس از رویدادهای واقعا مهمی که در حال حاضر در اوکراین در حال وقوع است به بحث در مورد موضوعاتی که در همان ظاهر نیز پوچ به نظر می رسند، به حساب می آورم.

غربی ها همزمان با اقدامات تحریک آمیز خود در قبال درگیری ها در اوکراین، به سمت استفاده از ادبیاتی رفته اند که در آن روسیه را تحریک به استفاده از سلاح هسته ای و مسبب و آغازگر درگیری در مقیاسی جهانی معرفی کنند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که خطر جنگ هسته ای واقعی است و نباید این خطر را دست کم گرفت، اما بسیاری هستند که آماده اند این تهدید را به طور مصنوعی و عمدی ایجاد کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید