فرماندار گناباد گفت: بعد از ساعت‌ها تجسس کودکی چوپان که صبح امروز در یکی از روستاهای شهرستان گناباد مفقود شده بود، با تلاش نهادهای مربوطه و اهالی محل پیدا شده و به آغوش خانواده بازگشت.

بازگشت کودک چوپان مفقود شده گنابادی به آغوش خانواده

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رضا نصیری عنوان کرد: با تلاش نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی، نیروهای مقاومت بسیج و سایر نهادهای مربوطه و همچنین کمک و همکاری مردم و اهالی محل کودک چوپان مفقود شده روستای قوژد گناباد در نزدیکی فرودگاه و گرفتار در چاله‌ای آب پیدا شد.

وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: بنا بر گفته پدر این کودک او ساعت ۶ صبح امروز به همراه حدود ۷۰ راس گوسفند از منزل خارج شده اما ساعت هشت صبح گوسفندان به خانه بازگشتند ولی از کودک چوپان خبری نبود. با توجه به اینکه معمولا چرای گوسفندان تا عصر ادامه دارد، پدر این کودک نگران فرزندش شده و موضوع را به هلال احمر و نیروی انتظامی شهرستان اطلاع می‌دهد.

نصیری افزود: از آنجایی که شهرستان گناباد در چند روز گذشته دچار سیل شده و اطراف شهر و به خصوص اطراف این روستا چاله‌های پرآب زیادی وجود دارد و همچنین با توجه به وجود چاه‌های قنات در اطراف روستا و احتمال سقوط کودک در این چاه‌ها و چاله‌ها حساسیت موضوع بیشتر شده و علاوه بر تیم‌های امدادی هلال احمر و نیروی انتظامی نیروهای بسیج شهرستان نیز به کمک آمدند و با همراهی نیروهای اداره منابع آب و با توجه به اینکه رد پای گوسفندان تا نزدیکی چاه‌ها ردیابی شده بود، تمام چاه‌های مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از سه الی چهار ساعت تجسس و با توجه به اینکه سیلاب شکاف‌های عمیقی در محل ایجاد کرده بود، احتمال سقوط کودک در این شکاف‌ها و ریزش آوار قوت گرفت؛ لذا امکانات مکانیکی لازم برای بررسی این محل‌ها نیز فراهم شد. همچنین با مجوزی که از رئیس اورژانس کشور اخذ شدیم، بالگرد امدادی اورژانش هوایی گناباد نیز وارد عمل شد.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: در حالی که تجسس‌ها ادامه داشت و شرایط حاکم کمی باعث ناامیدی شده بود، اهالی محل که از کوچک و بزرگ مشغول تجسس بودند، کودک را در وضعیتی که درون یک چاله آب سقوط کرده بود، پیدا کردند.

وی گفت: خوشبختانه حال کودک مساعد گزارش شده و فقط در ناحیه مچ پا دچار آسیب کمی شده است اما قرار شد وی تا ۴۸ ساعت تحت نظر پزشک هلال احمر باشد.

نصیری با اشاره به اینکه کودکانی که در این جستجو به تیم‌های امدادی کمک کردند و کودک را پیدا کردند، مورد تشویق قرا گرفتند، تصریح کرد: بنا بر بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به اینکه کودک چوپان بنا به شرایط خانواده از تحصیل بازمانده بود، در این زمینه نیز به نهادهای مربوطه و همچنین خانواده کودک دستورات لازم داده شد تا موضوع را پیگیری کرده و شرایط تحصیل او را فراهم کنند.

فرماندار گناباد گفت: چوپانی برای کودکان و نوجوانان کاری سخت و دشوار است و هر لحظه ممکن است با مخاطرات جدی مواجه شوند؛ لذا اداره کار و امور اجتماعی و اداره بهزیستی نباید اجازه دهند کودکان وارد این مشاغل سخت شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید