«دمیترو کولبا» (Dmytro Kuleba) وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با شبکه خبری الحدث گفت: تجاوز روسیه  کاملا بی دلیل و حمله علیه بشریت بود.

وزیر خارجه اوکراین: حمله روسیه بی دلیل و علیه بشریت بود

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای خبری العربیه انگلیسی با انتشار این خبر این مصاحبه،  گزارش داد: مصاحبه وزیر خارجه اوکراین با شبکه الحدث که روز پنجشنبه (امروز) پخش شد و وی در آن حمله روسیه را تجاوزی کاملا بی دلیل و حمله علیه بشریت  عنوان کرد.

بنابراین گزارش کولبا در مصاحبه با الحدث گفت:  جنگ روسیه علیه اوکراین کاملا بی دلیل و غیرموجه و ناعادلانه بود، حتی اگر روسیه هرگونه نگرانی درخصوص  سیاست ناتو داشت، این نگرانی های می توانست در سر میز مذاکره بررسی شوند، اما در عضو روسیه جنگ را ترجیح داد.

کولبا در ادامه گفت: چنانچه کسی در خانه شما را بکوبد، شما بلافاصله با اسلحه آن فرد را به قتل نمی رسانید، ابتدا تلاش می کنید بفهمید فردی که در را کوبیده چه کسی و چه می خواهد، روس ها تصمیم به شلیک و کشتن گرفتند.

وزیر خارجه اوکراین دراین مصاحبه گفت: قصد روسیه تصرف کی یف در نخستین روزهای تجاوز نظامی به اوکراین بود که  پس از تصرف پایتخت، آنها انتظار داشتند تا بقیه اوکراین به پای آنها بیافتداما این اتفاق روی نداد.

پاپ به اوکراین خوش آمده است

تارنمای انگلیسی العربیه  درباره این مصاحبه نوشت: وزیر خارجه اوکراین به دنبال انتشار اخباری مبنی بر درخواست ملاقات پاپ  با پوتین در مسکو ، تلاش برای متوقف ساختن جنگ،  گفت که پاپ بسیار به اوکراین خوش آمده است.

کولبا به الحدث دراین باره احتمال درخواست و سفر پاپ به اوکراین گفت: پاپ بسیار به اوکراین خوش آمده است، میلیون ها اوکراینی متعلق به کلیسای وی هستند، پاپ بالاترین مقام کلیسا (کاتولیک) است و مسیحیان اوکراین از دیدن وی در اوکراین بسیار خوشحال خواهند شدتا با یکدیگر به منظور حمایت از کشور و مردم دراین تراژدی دعا کنند.

جنگ اوکراین وارد هفتاد و یکمین روز خود شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید