کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از امروز تا روز شنبه نسبت به ناپایدای جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داد.

هشدار هواشناسی بوشهر نسبت به ناپایداری جوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پیام مساعدی افزود: این ناپایداری به شکل نفوذ موج بارشی همراه با رگبار پراکنده باران، باد و گرد و خاک، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای خواهد بود.

وی بیان کرد: با این ناپایداری احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، آلودگی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در پروازها وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: در این راستا انتظار می‌رود برای حفاظت از سازه‌های موقت، مراقبت از محصولات کشاورزی و احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی تمهیدات لازم لحاظ شود.
وی بیان کرد: همچنین خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و غبار و احتیاط در ترددهای دریایی مورد توجه قرار گیرد.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد متغیر، گاهی جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا  ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت چهار دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۳:۳۶ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۱:۰۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۴ خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید