اداره کل هواشناسی فارس با اعلام سطح نارنجی هوا، نسبت به احتمال جاری شدن روان آب ها در این استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی فارس درباره احتمال جاری شدن روان آب‌ها

به گزارش سلام نو، سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه جدید همراه با نفوذ گرد و غبار، رگبار پراکنده باران ، رعد و برق و  وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ فارس را در خواهد گرفت.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه از پنجشنبه تا شنبه ۱۷ اردیبهشت در نیمه غربی و شمالی ، مرکز استان و برخی نواحی جنوبی فعال است.

وی اضافه کرد: لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، جاری شدن روان آب های محلی، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، همچنین کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آسیب به سازهای موقت و شکستن درختان فرسوده هم وجود دارد.

حقیقت اضافه کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای، جابجایی عشایر، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی، عدم حضور در فضای باز، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز توصیه می شود و  احتمال لغو و یا تاخیر در پرواز ها هم وجود دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته صفا شهر مرکز شهرستان خرم بید با ۴ درجه سانتیگراد سردترین و همچنین لامرد با ۴۰ درجه بالای صفر به عنوان گرمترین مناطق فارس به خود اختصاص دادند.

دمای هوای بامداد پنجشنبه مرکز فارس به ۱۲ درجه بالای صفر رسید. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید