فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۶ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت اموال ساختمان‌های نیمه ساز در شهرستان زاهدان و اعتراف آنها به ۴۶ فقره سرقت خبر داد.

این ۶ مرد زاهدان را به هم ریخته بودند + ماجرا چه بود؟

به گزارش سلام نو، سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت اموال ساختمان‌های نیمه‌ساز در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان با استفاده از خودروهای سرقتی با پلاک مخدوش به پرسه‌زنی در محلات و شهرک‌های مسکونی زاهدان اقدام کرده و ساختمان‌های در حال ساخت فاقد نگهبان را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص به سرقت اموال با ارزش موجود در این ساختمان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و انجام تحقیقات فنی، یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. با دستگیری این سارق، دو نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان در  عملیات‌هایی جداگانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

اعتراف متهمان

طاهری با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی پراید مسروقه  مورد استفاده در این سرقت‌ها در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان، بیان کرد: متهمان که پس از رو به رو شدن با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقیات تکمیلی به ۴۶ فقره سرقت اموال ساختمان‌های نیمه‌ساز به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان زاهدان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد متهمان اموال مسروقه را به منزلی در زاهدان  انتقال می‌دادند و سایر اموال سرقتی را به سه مالخر فروخته‌اند.

وی با اشاره به دستگیری هر سه مالخر اموال مسروقه گفت: از مالخران دستگیر شده بیش از چهار میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شد و همه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

طاهری از شهروندان و مالکان ساختمان‌های نیمه‌ساز خواست ضمن رعایت نکات امنیتی از رها کردن اموال با ارزش در ساختمان خودداری کرده و حتماً نسبت به استخدام و به‌کارگیری نگهبانانی مورد اعتماد در محل کارگاه‌های ساختمانی اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید