۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 55354497

عمارت طیب در حال حاضر بنیاد فعال ایران ‌شناسی بوشهر است. این عمارت بسیار زیبا و دلنشین، دارای حیاط و بالکن‌ های چوبی دلنواز است. در ساخت این عمارت از مصالح محلی قدیمی استفاده شده است.

با عمارت طبیب بوشهر بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، عمارت باشکوه طبیب، در بوشهر و در محله‌ قدیمی بهبهانی ‌ها قرار دارد. این بنا که مربوط به دوره قاجار است در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۵۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در حال حاضر بنیاد ایران ‌شناسی بوشهر در این مکان است.

با عمارت طبیب بوشهر بیشتر آشنا شوید

عمارت طیب یا طبیب مربوط به دوره‌ قاجار است. عمارت طیب شبیه هیچ‌ کدام از عمارت ‌های اطراف نیست و به دستور ملک التجار؛ بازرگان معروف و ثروتمند آن زمان، ساخته شد. ملک ‌التجار برای انجام کارهای بازرگانی به فرانسه سفر کرد و در شهر پاریس، به عمارت یکی از بازرگانان رفت. ملک‌ التجار با دیدن خانه‌ او، به شدت علاقه‌ مند آن شد به طوری که معمار آن خانه را استخدام کرد و به بوشهر آورد که آن عمارت را بسازد و البته سلایق شخصی خود را نیز به معمار ارائه داد. عمارت طیب در حال حاضر بنیاد فعال ایران ‌شناسی بوشهر است. این عمارت بسیار زیبا و دلنشین، دارای حیاط و بالکن‌ های چوبی دلنواز است. در ساخت این عمارت از مصالح محلی قدیمی استفاده شده است. عمارت طیب بلند و مرتفع است که در تابستان برای پناه بردن از گرمای طاقت فرسا، به طبقات بالایی عمارت بکار رفته است.

با عمارت طبیب بوشهر بیشتر آشنا شوید

جاذبه‌های نزدیک

اگر گذرتان به محله‌ قدیمی بهبهانی ‌ها در بوشهر افتاد پیشنهاد می ‌شود از عمارت باشکوه طیب دیدن نمایید که معماری پاریس در عصر قدیم را نمایش می ‌دهد. در سر راه خود در کوچه‌ نسیم ۲۳ پیشنهاد می ‌شود مسجد کوفه را هم برای بازدید از دست ندهید. همچنین عمارت کازرونی و عمارت گلشن نیز در همین نزدیکی قرار دارند و با چند دقیقه پیاده ‌روی می ‌توانید از آنها هم دیدن کنید.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید