دولت در ماه‌های اخیر یارانه پنهان به کالاهای اساسی اختصاص می‌داد اما باز هم شاهد افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی در بازار بودیم و عملا این کالاها گران به دست مردم می‌رسید.

این ۲۰۰ نفر به دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سلیمی گفت: رانت خواران ارز ترجیحی که در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند، امروز به‌دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس گفت: یارانه تخصیص یافته به حوزه انرژی کالاهای اساسی باید به صورت شفاف در اختیار حلقه‌های پایانی که مردم هستند قرار گیرد.

وی افزود: در این وضعیت طبقات مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه پنهان می‌برند و طبقات ضعیف جامعه که مستحق دریافت یارانه هستند کمترین استفاده و بهره‌مندی را دارند.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ارز ترجیحی که به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد اظهار داشت: این یارانه پنهان متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است ولی تنها به جیب حدود ۲۰۰ نفر می‌رود.

سلیمی بر همین اساس خاطرنشان کرد: این ۲۰۰ نفر در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند و امروز نیز به دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند.

وی تصریح کرد: دولت در ماه‌های اخیر یارانه پنهان به کالاهای اساسی اختصاص می‌داد اما باز هم شاهد افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی در بازار بودیم و عملا این کالاها گران به دست مردم می‌رسید.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: برای رفع هرگونه شائبه و ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور باید یارانه‌ها به صورت شفاف و آشکار به طبقات ضعیف جامعه تخصیص یافته و به آنها پرداخت شود و از طرف دیگر کالاها بدون تخصیص یارانه پنهان با قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گرفته و به آنها عرضه شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید