سارا؛ جهانگرد، ایرانگرد و بلاگر سفره. اون بیست‌وهفت کشور دنیا رو دیده و معتاد سفر شده، حسابی جاهای دیدنی ایران رو گشته و فضاهای متفاوتی رو تجربه کرده. سارا در مقطع ارشد حقوق بین‌الملل خونده و در همین زمینه هم مشاوره می‌ده، به تدریس زبان انگلیسی علاقه داره و این زبان رو به بچه‌های دیرآموز، آموزش می‌ده. اون در سفری به کشور زیبای هلند، به قول خودش به یه دهکده‌ی کارت پستالی که عین کارتوناست رفته و با روایت جالبش از این دهکده توریستی، حال و هوای ما رو خوب می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق سارا بیشتر از دهکده توریستی زانس سخانس بدونیم.

قشنگ‌ترین دهکده توریستی هلند، روایت سارا از دهکده زانس سخانس

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا قشنگ‌ترین قسمت سفرش به هلند رو بازدید از دهکده توریستی زانس سخانس(زان سخانس) می‌دونه، دهکده‌ای که به هلندی « Zaanse Schans» خونده می‌شه و به نظرش اسم دهکده خیلی سخته و خودش هم کلی تمرین کرده تا بتونه تلفظش کنه:"این‌جا یه دهکده تاریخی و گردشگریه که در ۱۵ کیلومتری آمستردام پایتخت هلند قرار گرفته و به دهکده آسیاب‌های بادی هم معروفه. بازدید از زانس سخانس این فرصت رو به گردشگرا می‌ده تا تصویری از خونه‌های چوبی، آسیاب‌های بادی و اسکله در سده هفدهم و هجدهم داشته باشن."

قشنگ‌ترین دهکده توریستی هلند، روایت سارا از دهکده زانس سخانس
اون در ادامه از وجه تسمیه دهکده زانس سخانس و بازسازی بعضی فضاهای اون مثل آسیاب‌های بادی و خانه‌های چوبی می‌گه: "واژه «زانس» اشاره به نام رودخونه زان و شهر زندام در اون منطقه داره و «سخانس» به معنای حفاظ یا خاکریز دفاعیه. این شهر توسط دیدریک سونوی در سال ۱۵۷۴ میلادی بنا شده تا محلی برای جلوگیری از پیشروی سپاهیان اسپانیایی باشه. در اون زمان بیشتر از ۶۰۰ آسیاب بادی در اینجا و در کنار رودخانه زان بنا شد و اولین منطقه صنعتی هلند و حتی به گفته بعضیا اروپا شکل گرفت. بین سال‌های۱۹۷۴-۱۹۶۱ آسیاب‌های بادی و خانه‌های چوبی بازسازی شد تا پذیرای گردشگرا باشه. کارگاه کفش‌های سنتی چوبی، کارگاه پنیر سازی، کلی موزه‌های مختلف و جاهای دیدنی دیگه هم از بخش‌های قابل بازدید برای گردشگراست."

قشنگ‌ترین دهکده توریستی هلند، روایت سارا از دهکده زانس سخانس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید