محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه فودان درمطالعات خود دریافتند، هفت ساعت خواب برای افراد میانسال و سنین بالاتر ایده‌آل است و خواب بسیار کم با عملکرد شناختی ضعیف‌تر و سلامت روان مرتبط است.

ارتباط بین خواب ناکافی و زوال عقل در میانسالی

به گزارش سلام نو، فارس به نقل از هندوستان تایمز، نوشت: محققان در تازه‌ترین بررسی خود به بهترین میزان خواب برای میانسالان پرداختند.

نتایج یک بررسی جدیدنشان می‌دهد، هفت ساعت خواب در سنین میانسالی و سالمندی مطلوب است. خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکرد شناختی و حفظ سلامت روانی دارد. همچنین با حذف مواد زائد به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند.

محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه فودان درمطالعات خود دریافتند، هفت ساعت خواب برای افراد میانسال و سنین بالاتر ایده‌آل است و خواب بسیار کم با عملکرد شناختی ضعیف‌تر و سلامت روان مرتبط است.

خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکرد شناختی و حفظ سلامت روانی دارد. همچنین با حذف مواد زائد به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند. با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوی خواب خود هستیم، از جمله مشکل در به خواب رفتن، طولانی شدن خواب و کاهش کمیت و کیفیت خواب. تصور می‌شود که این اختلالات خواب ممکن است منجر به زوال شناختی و اختلالات روانپزشکی در جمعیت مسن شود.

در تحقیقی که در Nature Aging منتشر شد، دانشمندان انگلیسی و چینی داده‌های نزدیک به ۵۰۰ هزار بزرگسال ۳۸ تا ۷۳ ساله را از Biobank انگلیس بررسی کردند. از شرکت کنندگان در مورد الگوهای خواب، سلامت روان و رفاه آنها سوال شد و در یک سری تست های شناختی شرکت کردند. تصویربرداری از مغز و داده های ژنتیکی برای تقریبا ۴۰۰ هزار شرکت کننده در مطالعه در دسترس بود.

با تجزیه و تحلیل این داده‌ها تیم دریافتند که مدت زمان خواب ناکافی و بیش از حد با اختلال در عملکرد شناختی، مانند سرعت پردازش، توجه بصری، حافظه و مهارت‌های حل مسئله مرتبط است.

محققان می‌گویند یکی از دلایل احتمالی ارتباط بین خواب ناکافی و زوال شناختی ممکن است به دلیل اختلال در خواب عمیق باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید