سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان افزود: پس از ۱۹ ساعت جست‌وجو و تلاش، این ۱۵ نفر ظهر امروز توسط نجاتگران هلال احمر پیدا شد و به نقطه امن منتقل شدند.

گزارشی از نجات ۱۵ کوهنورد در ارتفاعات گلستان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای عملیات ۱۹ ساعت نجات برای یک گروه ۱۵ نفره کوهنوردی در اتفاعات گلستان خبر داد.

قاسم غریب‌آبادی در گرگان اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۴۷ دقیقه روز گذشته از طریق همکارانمان در سمنان گزارش مفقودی ۱۵ کوهنورد در ارتفاعات گلستان به مرکز ندای امداد ۱۱۲ استان گزارش شد.

وی ادامه داد: براساس تماس‌های انجام شده و بررسی اظهارات نخست امدادخواهان و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و بروز، منطقه احتمالی مفقودی این گروه کوهنوردی منطقه «تکیانو» دهنه «زرین‌گل» شهرستان علی‌آبادکتول تعیین شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: بلافاصله دو تیم امداد کوهستان با تجهیزات لازم به منطقه اعزام و عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

غریب‌آبادی اظهار کرد: این افراد یک گروه ۱۵ نفره کوهنوردی بودند که از استان خراسان شمالی به ارتفاعات گلستان عزیمت کرده که به دلیل شرایط حاکم بر منطقه، مسیر را گم کرده و نتوانستند ادامه مسیر دهند.

وی اضافه کرد: با وجود صعب‌العبور و مه‌آلود بودن منطقه و بارندگی شدید عملیات جست‌وجو و نجات با میزان خطر بالا برای نیروهای نجاتگر انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان افزود: پس از ۱۹ ساعت جست‌وجو و تلاش، این ۱۵ نفر ظهر امروز توسط نجاتگران هلال احمر پیدا شد و به نقطه امن منتقل شدند.

غریب‌آبادی بیان کرد: تقاضای ما از کوهنوردان و گردشگران این است قبل از انجام صعود و حضور در مناطق کوهستانی و پر خطر، از وضعیت آب و هوا مطلع شده، افراد مطلع به مسیر و حرفه‌ای را به همراه داشته و تمامی نکات پیشگیری و احتیاط را مدنظر قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید