در بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال آمده است که فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده در سه ماهه اول کاهش یافته است و تاکید شد که تورم همچنان بالاست.

بزرگترین افزایش نرخ بهره در آمریکا در دو دهه اخیر

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را افزایش داد و این افزایش بزرگترین افزایش نرخ در دو دهه اخیر بود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۵ درصد افزایش داد، گفت: «تورم بسیار بالاست».

در چهارم ماه مه ۲۰۲۲، بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره معیار را به منظور مهار تورم فزاینده افزایش داد. کمیته بازار آزاد فدرال روز چهارشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که ۱۲ عضو این کمیته تصمیم گرفتند محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را به ۳.۴ تا یک درصد افزایش دهند.

فدرال رزرو همچنین گفت: بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند که افزایش مستمر در محدوده هدف مناسب خواهد بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال اظهار کرد: «تورم بسیار بالاست و ما سختی‌هایی ایجاد شده با تورم بالا را درک می‌کنیم و به سرعت در تلاش برای کاهش آن هستیم».

رئیس بانک مرکزی آمریکا افزود: «این حس گسترده در کمیته وجود دارد که افزایش ۵۰ واحدی اضافی باید برای دو جلسه بعدی در دستورالعمل لحاظ شود».

این افزایش دومین افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۱۶ مارس ۲۰۲۲ است. در آن زمان، فدرال رزرو به ترتیب نرخ بهره را از نزدیک به صفر به ۰.۲۵ درصد افزایش داد و اهداف بعدی هدف ۰.۲۵ و ۰.۵۰ درصد است.

در بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال آمده است که فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده در سه ماهه اول کاهش یافته است و تاکید شد که تورم همچنان بالاست.

علیرغم افزایش نرخ بهره، بازار رمزارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه سبز بودند زیرا اقتصاد کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۵.۷ درصد رشد کرد. قیمت بیت‌کوین (BTC) ۵.۶ درصد و اتریوم (ETH) ۶.۵ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت.

همچنین ارزش سهام در بعدازظهر چهارشنبه افزایش یافت زیرا برترین شاخص‌های سهام ایالات‌متحده شاهد افزایش قابل‌توجهی بودند. به‌عنوان‌مثال، میانگین صنعتی داوجونز با این شرط که حرکت بانک مرکزی درست بوده است، بیش از ۹۰۰ واحد جهش کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید