ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، از تاریخ ۳۰ فروردین و از طریق سامانه ثبت‌نام - که از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام می‌شود - آغاز شده است.

ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تمدید شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مهلت ثبت نام در آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ۱۰ اردیبهشت ماه تعیین شده بود که در برخی استان‌ها از جمله تهران تمدید شده است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی شهر تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ تا پایان فردا، جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه تمدید شده است.

بر اساس دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است تمام دانش‌آموزان پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، مجاز به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند و هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

همچنین رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود و چنانچه برخی مناطق آموزشی فاقد دبیرستان نمونه دولتی باشند، دانش‌آموزان این مناطق با تشخیص کارگروه استانی می‌توانند در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سایر مناطق شرکت کنند.

دانش‌آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ‌رو بودن، در هرمنطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، از تاریخ ۳۰ فروردین و از طریق سامانه ثبت‌نام - که از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام می‌شود - آغاز شده است.

مبلغ ثبت‌نام، ۴۰ هزار تومان است که دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت وجه ثبت‌نام معاف هستند. این مبلغ ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوانی ممنوع است.

همچنین سوالات آزمون به شیوه چهارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ صحیح) و از محتوای کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طرح خواهد شد.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه سوم تیر ۱۴۰۱ در سراسر کشور به‌ صورت همزمان برگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون حضوری (فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب هوا، ضدعفونی کردن سطوح و ...) مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعمل همراه خواهد بود.

کارت ورود به جلسه حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید