سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: تعامل دیپلماتیک تنها مسیر به سمت یک صلح پایدار و نابودی کامل و دائمی سلاح‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا با تایید آزمایش موشکی کره شمالی، آن را محکوم کرد و از این کشور خواست به اقدامات بی‌ثبات کننده خود خاتمه دهد.

به گزارش تارنمای مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا، این مرکز عصر چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از آزمایش موشکی روز چهارشنبه کره شمالی آگاه هستیم و در حال رایزنی نزدیک با کره جنوبی و ژاپن و همچنین سایر متحدان و شرکای منطقه‌ای خود در این زمینه می‌باشیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا این اقدامات را محکوم می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد که از انجام اقدامات بی‌ثبات کننده بیشتر خودداری کند.

مرکز فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آمریکا همچنین گفت که این آزمایش موشکی "تهدیدی فوری برای کارمندان، سرزمین یا متحدان آمریکا" نیست و گفت که به نظارت بر اوضاع ادامه خواهد داد.

سازمان ملل: آزمایش موشکی کره شمالی منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی افزود: این آزمایش کره شمالی که در ادامه آزمایش‌های موشکی با تکنولوژی بالستیک انجام می‌شود، تنها به افزایش تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از کره شمالی می‌خواهد که به تعهدات بین المللی خود کامل عمل کرده و به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت احترام بگذارد.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: تعامل دیپلماتیک تنها مسیر به سمت یک صلح پایدار و نابودی کامل و دائمی سلاح‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

کره جنوبی و ژاپن از پرتاب یک موشک بالستیک توسط کره شمالی به سوی سواحل شرقی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، حدود یک هفته پس از آن که کره شمالی قول داد نیروهای هسته‌ای خود را «با بیشترین سرعت ممکن» توسعه دهد، ارتش همسایه شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

این پرتاب که چهاردهمین آزمایش مهم تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری به شمار می‌رود، چند روز قبل از روی کار آمدن یون سوک یول، رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی در ۲۰ اردیبهشت انجام می‌شود.

هفته گذشته، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک رژه نظامی بزرگ اعلام کرد در حالی که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ایالات متحده متوقف شده است، خود را متعهد به تسریع توسعه زرادخانه هسته‌ای کشورش می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید