به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل، ۱۲۳ هزار تردد خودرو در تعطیلات عید فطر در این استان به ثببت رسیده است.

۱۲۳ هزار تردد خودرو در تعطیلات عید فطر در اردبیل ثبت شد

به گزارش سلام نو، کلیم اله وثوقـی روز چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود: این میزان تردد در بازه زمانی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است.

وی مسیرهای اردبیـل- آستارا با ۴۳ هزار تردد ، نیر- سراب ۱۶ هزار تردد و اردبیل - سرچم با ۱۳ هزار تردد را دارای بیشترین تردد در محورهای ارتباطی استان اعلام کرد.

مدیرکا راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه ۱۷۴ سامانه هوشمند در مسیرهای مواصلاتی استان فعال است، افزود:مسافران قبل از سفر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید